۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۵۲۹۱۶
آیت الله موسوی جزایری:

ملت ایران در انتخابات آینده ماجراجویی اردوگاه استکبار را خنثی خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تذکر رهبری در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران باید خود را برای حضوری بزرگ و باشکوه که یک وظیفه دینی و شرعی است، آماده کند.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه‌های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با تسلیت وفات شهادت گونه رهبر و پیشوای امت اسلام، رسول اکرم(ص)، بر الگوبرداری و درس از سیره نبی اسلام(ص) تأکید کرد و سیره پیامبر اسلام(ص) را الگویی ناب و برتر برای سعادت و کمال جهانیان دانست.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به صبر و استقامت پیامبر، مسلمانان صدر اسلام و همه کسانی که صادقانه در رکاب پیامبر(ص) حضور داشتند، اظهار داشت: شکیبایی و اسقامت پیامبر(ص) و مسلمانان در برابر آزار و اذیت ها، محاصره های اقتصادی و توهین های سران قریش و کفر بسیار بالا بود که این صبر سبب سرافرازی امت اسلام در برابر دشمنان شد.

مقایسه حصر اقتصادی قریش بر پیامبر با فشار اقتصادی استکبار علیه ایران اسلامی

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که ملت ایران در برهه کنونی محاصره و قامت افرازی اردوگاه کفر و نفاق در برابر اسلام را درک کرده اند، به مقایسه محاصره اقتصادی سران قریش علیه پیامبر و مسلمان و حصر اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی پرداخت و گفت: تحمیل حصر اقتصادی سران کفر بر پیامبر و مسلمانان در برابر فشار اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی ایران قطره ای در برابر دریا است و با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: رنج، سختی و مشقت هایی که پیامبر اسلام(ص) و مسلمانان در برابر فشار اقتصادی سران قریش و کفر تحمل کردند در تاریخ مشاهده نشده است، حصر اقتصادی قریشی های به حدی سخت بود که برخی مسلمانان به مرگ نزدیک می شدند و از شدت گرسنگی می مردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملت ایران هیچ گاه به این صورت سختی و رنج نکشیده است و حصر اقتصادی سران قریش به مراتب سخت تر از فشار اقتصادی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی بود.

وی با بیان این که طراحی نقشه قتل نبی مکرم اسلام(ص) از دیگر اقدامات فجیع اردوگاه کفر علیه اسلام و مسلمین بود اظهار داشت: خبر طراحی نقشه قتل پیامبر توسط قریش به ابوطالب، عموی پیامبر رسید و این بزرگ مرد تاریخ همچون کوه پولادین در برابر سران کفر ایستاد و ندا سر داد «تا زمانی که من زنده هستم، آسیبی به پیامبر نمی رسد» که ایستادگی ابوطالب سبب شد سران قریش از قتل پیامبر مأیوس شوند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نشست های فراوان سران کفر برای تشدید تحریم ها علیه پیامبر(ص) و مسلمانان ابراز داشت: سران قریش در نشست های خود رأی به تحریم پیامبر و مسلمان دادند که از بندهای مهم این فشار می توان به تحریم وصلت و تزویج و عدم مکالمه با مسلمانان اشاره کرد که هرکسی این کارها را انجام می داد به شدت مورد مجازات قرار می گرفت.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: پیامبر و مسلمانان از سوی ابوطالب به شعب ابی طالب دعوت شدند و به مدت سه سال در برابر همه سختی ها و رنج هایی که متحمل شدند ایستادگی کردند و در شعب ابی طالب ماندند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: سران کفر برای تحکیم فشار ها علیه پیامبر و مسلمانان عهدنامه ای را به امضا رساندند و بر آن شدند که مادام العمر به این پیمان نامه متعهد باشند و آن را برای محافظت بیشتر در مهر و مومی قرار دادند و به سقف کعبه چسباندند تا کسی نتواند در آن تغییری ایجاد کند.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: بعد از سه سال صبر و شکیبایی جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و به ایشان گفت« عهدنامه ای که سران قریش تهیه کرده بودند توسط موریانه خورده شده است و جزء کلمه «الله» اثری از آن باقی نمانده است» که پیامبر به ابوطالب دستور داد این خبر به سران کفر برساند و به آنها بگوید که عهدنامه توسط موریانه ها، مأموران الهی خوزده شده است.

وی تصریح کرد: ابوطالب در میان اهالی کفر و نفاق رفت و خبر را به آنها رساند که قریشی ها گفتند اگر دروغ باشد در قبالش چه کاری را انجام خواهی داد؟ که ابوطالب به اهل کفر گفت«اگر این اتفاق دروغ است برادر زاده ام محمد(ص) را به شما تحویل می دهم و اگر درست باشد باید به این محاصره اقتصادی خود پایان دهید».

امام جمعه اهواز اظهار داشت: سران کفر همراه با ابوطالب به کعبه رفتند و کیسه ای که عهدنامه در آن وجود داشت باز کردند که در آن هیچ چیزی جزء موریانه پیدا نکردند و پیامبر(ص) و مسلمانان با صبر و شکیبایی که از خود نشان دادند به مکه بازگشتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و سختی ها سبب می شود که امدادهای الهی به یاری انسان برسد، اظهار داشت: همواره باید به خداوند متعال توکل کنیم که این توکل و توسل سبب نجات انسان از سختی‌ها و مشکلات می‌شود.

دلسوزی و مهربانی پیامبر با همگان حتی سران کفر و نفاق

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که پیامبر با همگان دلسوز و مهربان بود، اظهار داشت: در جریان فتح مکه سعد بن عباده پرچمی را حمل می کرد که روی آن نوشته شده بود« الیوم، یوم الملحمه» یعنی امروز روز انتقام است که خبر به پیامبر(ص) رسید و ایشان به حضرت علی(ع) دستور داد سریع سعد را متوقف کند و مولای متقیان به سوی این صحابی پیامبر(ص) و پرچم را از دست وی گرفت و پرچمی با مضمون «الیوم، یوم المرحمه» را در سطح شهر مکه چرخاند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که پیامبراسلام(ص) الگو، اسوه و منجی عالم بشریت است بیان داشت: همه مسلمانان باید سیره زندگانی خود را با سیره پیامبر و خاندانش(ص) همگام و همراه کنند و به حقیقت اسلام مسلمان و به تشرع و تدین پایبند باشند.

خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 27 دی ماه سال 57 موسوم به چهارشنبه سیاه اظهار داشت: مردم در 27 دی ماه سال برای فرار شاه خائن که 26 دی از ایران گریخت جشن و شادی به راه انداختند که آتش سنگین و مهیب ارتش شاهنشاهی و ساواک که بوی انتقام می داد سبب به خاک و خون کشیدن بسیاری از هموطنان بویژه در اهواز شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: باید خاطرات رشادت ها و ایثارگری های جوانان حفظ شوند؛ چراکه این خاطرات سند مظلومیت و مقاومت دراز ملت ایران در برابر دشمنان اسلام و ایران اسلامی است.

تبیین سنت حسنه وقف در جامعه

خطیب جمعه اهواز در ابتدای خطبه دوم با گرامی داشت هفته وقف، بر تبیین این سنت حسنه که امام علی(ع) از آن به عنوان صدقه جاری یاد می کند  در جامعه تأکید کرد و گفت: انسان بعد از مرگ دیگر دستش از این دنیا کوتاه است و موقوفات و خیراتی که انجام می دهد، تازمانی که این موقوفات سبب خیر و نیکی باشند در آخرت برای او جاودانه می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری وقف خیرات جهت کمک به فقراء و هدایت مردم، تربیت فرزند صالح و مؤمن و علم آموزی به دیگران از جمله حسناتی است که در آخرت برای انسان جاودانگی و سعادت را می آورند.

قدردانی و تجلیل از حرکت ارزنده وزارت امورخارجه ایران در بازگشت 48 اسیر ایرانی در سوریه

خطیب جمعه اهواز با اشاره به بازگشت پیروزمندانه 48 اسیر ایرانی در سوریه، با تشکر ویژه از وزارت اموزخارجه ایران از این حرکت بزرگ و ارزنده این نهاد قدردانی و تجلیل کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تذکرات رهبری در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران باید خود را برای حضوری بزرگ و باشکوه که یک وظیفه دینی و شرعی است، آماده کند و اجازه هیچ گونه ماجراجویی را به اردوگاه استکبار و امپریالیسم ندهد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش 27 دی ماه، شهادت سران فداییان اسلام و شهید نواب صفوی را گرامی داشت./9461/پ201/س

ارسال نظرات