۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۹۸۴
خرسندی عربستان از بحران در عراق؛

روزنامه های سعودی: جنگ مذهبی در عراق در پیش است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه های صبح امروز عربستان سعودی با استقبال از بحران کنونی بوجود آمده در برخی استانهای عراق، تاکید کردند که جنگی مذهبی در این کشور به راه می افتد.
روزنامه  الرياض منتشر شده در عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات صورت گرفته در استان‎های سنی نشین الانبار، موصل و صلاح الدین عراق که با حمایت برخی کشورهای منطقه خصوصا عربستان سعودی، قطر و ترکیه انجام می گیرد با استقبال گسترده روزنامه های امروز عربستان مواجه شد.

 

روزنامه عکاظ عربستان در گزارشی از آخرین تحولات رخ داده در عراق با عنوان «فتنه مالکی» نوشت: نوری المالکی هیچ بهانه ای برای نپذیرفتن خواسته های تظاهرکنندگان ندارد و جنش اعتراض آمیز در حال گسترش است. عراق به سوی فتنه مذهبی پیش می رود و بی توجهی مالکی به گسترده تر شدن آتش می انجامد.

 

این روزنامه ادامه داد: نبود راه حلی برای پایان بحران بر مشکلات کنونی عراق می افزاید و این درگیری ها پس از مسأله طارق الهاشمی (معاون نخست وزیر متهم به دست داشتن در جنایتهای تروریستی علیه ملت عراق)، العیساوی (وزیر دارایی وابسته به فراکسیون العراقیه) به صلاح نیست.

 

روزنامه الریاض سعودی نیز در گزارشی که امروز به قلم عبدالرحمن السویدان با عنوان «تأملی بر بررسی رخدادهای سال گذشته» منتشر کرد به بررسی اجمالی تحولات منطقه و جهان خصوصا عراق پرداخت و نوشت: عراق وارد جنگ انتقامی طایفه ای و تصفیه حساب‎های سابق شده است.

 

این روزنامه افزود: این اختلاف‎ها که از دوران اشغال و اختلافات سیاسی نشأت می گیرد سبب سوزاندن همه کشور خواهد شد.

 

گفتنی است استانهای سنی نشین الانبار، موصل و صلاح الدین عراق در روزهای گذشته شاهد تظاهراتی علیه دولت است. این تظاهرات دارای خواسته های نامشروعی نظیر لغو قانون مبارزه با حزب بعث، قانون مبارزه با تروریسم و آزادی همه زندانیان حتی تروریستها و جنایتکاران است.
 
در این تظاهرات که از سوی برخی کشورهای منطقه خصوصا قطر، ترکیه و عربستان سعودی مورد حمایت قرار می گیرد عکسهای صدام حسین مقبور و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه برافراشته شده و پرچمهای عربستان و قطر و تروریستهای سوری موسوم به ارتش آزاد به اهتزاز درمی آید.
 
توقف اعدام‌ها، آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان، توقف بند چهارم تروریسم که در قانون اساسی به آن اشاره شده است، بازگشت بعثی‌ها به ارگان‌های امنیتی و اداری، ایجاد توازن در موسسه‌های امنیتی، سیاسی و اداری، لغو تمام ستادهای عملیاتی در استانها، خارج کردن ارتش از شهرها و برچیدن دیوارهای بتونی، توقف حمله به منازل مظنونین به عملیات تروریستی، سرشماری عمومی، تشکیل دادگاه اتحادی و فدرالی، بازگرداندن تمامی مساجد اهل سنت و محاکمه متهمان در استان‌هایشان از درخواست‎های تظاهرکنندگان به شمار می آیند./980/ب901/ک

ارسال نظرات