۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۰۱۲
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

روحانیان باید در کنار دروس حوزوی یک دوره مطالعه اجباری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز مطالعه دروس حوزوی را برای تبلیغ و اثرگذاری در مردم ناکافی دانست و گفت: روحانیان باید علاوه بر دروس حوزه علمیه یک دوره مطالعه اجباری در زمینه تبلیغ و ارتباط گیری داشته باشند.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز صبح امروز در اولین همایش متولیان امور نماز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاثیر رفتار روحانیان را بیشتر از موعظه ارزیابی کرد و گفت: آمار کسانی که مردم را با عمل به اسلام دعوت کرده‌اند بیشتر از کسانی است که با توصیه و صحبت دعوت به اسلام کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به رفتار و عملکرد امام(ره)‌ خاطرنشان کرد: آن چیزی که انقلاب را پیروز کرد عشق مردم به امام بود نه گلوله و تیر.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که فقط خواندن درس‌های حوزه کافی نیست گفت: روحانیان باید علاوه بر دروس حوزه علمیه یک دوره مطالعه اجباری در زمینه تبلیغ و ارتباط گیری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: کتاب‌های «مفاتیح الحیات» و «قرآن و متولیان فرهنگی» از جمله کتاب‌هایی است که مبلغان و روحانیان شاغل در ادارات باید مطالعه کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: روحانیان باید شرایط و موقعیت مخاطبان را در سخنرانی و کلاس درس لحاظ کنند و اگر شرایط روحی مخاطب مساعد نیست به نصیحت و موعظه نپردازند بلکه کلاس را تعطیل کنند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که گرایش مردم به روحانیت در هیچ دوره‌ای مانند دوره کنونی نبوده است گفت: در مقابل این گرایش روحانیان باید سعی کنند با کوتاه و مفید بودن سخنان خود در جذب مردم اثرگذار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در پایان اظهار داشت: عوامل موفقیت روحانیت در جذب رعایت کردن زی طلبگی، گفتن حرف‌های مفید و پرهیز از سخنرانی بدون مطالعه است./959/پ202/ص

ارسال نظرات