۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۵۳۱۲۶
نتیجه نظرسنجی یک روزنامه صهیونیست؛

اکثر اسرائیلی‎ها با سیاست‎های نتانیاهو در قبال ایران مخالفند

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک نظرسنجی که اخیرا از سوی یک روزنامه صهیونیستی منتشر شده نشان می دهد اکثر اسرائیلی های ساکن در فلسطین اشغالی با سیاست های خصمانه نخست وزیرشان در قبال ایران مخالف هستند.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، علی رغم تلاش های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای منفی نشان دادن برنامه هسته ای ایران در دنیا، نتایج یک نظرسنجی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که اکثریت اسرائیلی ها اعتقاد دارند بزرگترین مشکلی که با آن دست به گریبانند مساله ایران نیست، بلکه مشکلات اقتصادی است. 

 
طبق این نظرسنجی که توسط روزنامه تایمز اسرائیل صورت گرفته، 43 درصد از اسرائیلی ها مشکلات اقتصادی را مهم ترین مساله در انتخابات پارلمانی دانسته اند.


نکته قابل توجه این است که تنها 12درصد از پاسخ دهندگان صهیونیست، 23 درصد از رای دهندگان راست گرا و  2درصد از رای دهندگان چپ گرا گفتند که نسبت به ایران و برنامه هسته ای این کشور نگران هستند.


این در حالی است که نتانیاهو به سختی تلاش می کند مسائل امنیتی و خارجی را به عنوان مهم ترین دغدغه صهیونیست های ساکن در مناطق اشغالی در انتخابات بیست و دوم ژانویه معرفی کند.  


در بیست و سوم دسامبر سال 2012 میلادی نتانیاهو گفت که در صورت رای آوری در انتخابات ژانویه، برنامه هسته ای ایران همچنان به عنوان مهم ترین مساله در دور بعدی نخست وزیر وی باقی خواهد ماند.


اسرائیل بارها بر خلاف قوانین بین المللی تهدید کرده است که تاسیسات اتمی ایران را بمباران خواهد کرد. نتانیاهو که بیش از سایر مقامات صهیونیستی بر طبل جنگ با ایران می کوبد در پنجم نوامبر مدعی شد آماده است دستور حمله به تاسیسات اتمی ایران را صادر کند.


این در حالی است که بسیاری از مقامات نظامی و امنیتی فعلی و سابق اسرائیل مخالفت خود را با حملات لفظی نتانیاهو علیه ایران ابراز کرده و عنوان کرده اند که در صورت حمله به ایران موجودیت اسرائیل به خطر خواهد افتاد./990/ب901/ک

ارسال نظرات