۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۵۳۱۳۵
مدیر حوزه علمیه زنجان:

انتخاب نام ائمه برای فرزندان نخستین گام در تربیت اولاد صالح است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه زنجان انتخاب اسامی ائمه اطهار(ع) برای فرزندان را نخستین گام در راه تربیت اولاد صالح و شایسته دانست.
انتخاب نام ائمه برای فرزندان نخستین گام در تربیت اولاد صالح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی، مدیر حوزه علمیه سید مسجد جامع زنجان امروز در مراسم رونمایی از گنجینه اسناد مشاهیر استان، با اشاره به تأکید اسلام بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان اظهار داشت: گاه شخصیت یک فرد با نامش گره خورده است، از این رو باید والدین از نامگذاری فرزندان خود با اسامی نامأنوس و غیر مرتبط با فرهنگ اسلامی پرهیز کنند.

 

وی انتخاب اسامی ائمه اطهار(ع) برای فرزندان را اولین گام در راه تربیت اولاد صالح و شایسته دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب نام نیکو از ابتدایی‌ترین حقوق فرزندان بر والدین است، متأسفانه رواج نام‌های غربی و بی‌محتوا در کشور شایسته شأن و جایگاه نظام اسلامی ایران نیست.

 

آیت الله زنجانی با اشاره به این‌که نام مناسب یکی از مهم ترین شاخص های اثرگذار در رابطه با هویت فردی است، خاطرنشان کرد: اگر والدین بتوانند اصول تربیتی اسلام را در محیط خانواده رعایت کنند، در آینده شاهد نسلی پویا، سرزنده و موفق برای اسلام و کشور خواهیم بود، در حقیقت فرزندان صالح در خانواده هایی تربیت می شوند که مودت، مهربانی و رحمت وجود دارد.

 

مدیر حوزه علمیه زنجان خواستار توجه به سبک زندگی اسلامی در خانواده‌های ایرانی شد و افزود: بخشی از مبانی مربوط به سبک زندگی اسلامی مربوط به مسائل تربیتی فرزندان و چگونگی آشنایی آنان با دنیا و هدف خلقت بشریت است، تکامل حقیقی انسان در سایه قرب الهی است و اگر به این مهم دست نیابد از هدف خلقت دور خواهد ماند.

 

وی با بیان این‌که تشکیل خانواده علاوه بر بعد اجتماعی و فرهنگی دارای ابعاد الهی و اخلاقی نیز است، گفت: تشکیل خانواده باید با هدف ایجاد آرامش و در محیطی سرشار از محبت و ایثار و در راستای تربیت فرزندان صالح باشد، اگر خانواده‌ای در مسیر قرب الی الله گام بردارد، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی برطرف خواهد شد، چراکه فرزندانی الهی در محیط چنین خانواده‌هایی تربیت می شوند.

 

همچنین سیدموسی متوسلین، مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در سخنانی با اشاره به این‌که نشست تخصصی هم اندیشی مهندسی نام با هدف تبیین دیدگاه اسلام نسبت به اهمیت انتخاب نام نیکو برای فرزندان در زنجان برگزار می شود، اظهار داشت: نام و شخصیت افراد به هم وابسته بوده و قطعا انتخاب نام نیکو از سوی والدین برای فرزندان، بسیار مهم است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از سند سجلی آیت الله سیدعزالدّین حسینی زنجانی در محل گنجینه اسناد مشاهیر زنجان رونمایی و مختصری از زندگینامه این عالم عالیقدر قرائت شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات