۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۵۳۱۶۰
مدیر مدرسه علمیه ابوالفتح تهران:

حفظ اسلامی بودن نظام را نمی‌توان به عهده سازمان‌های بین المللی گذاشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ابوالفتح تهران گفت: در نظام اسلامی تنها افراد متخصص می‌توانند مراقب اسلامیت نظام باشند، نمی‌توان حفظ اسلامی بودن نظام را به عهده افرادی مانند سازمان بین المللی حقوق بشر گذاشت که با مشاهده شدیدترین جنایات ساکت می‌ماند.
حفظ اسلامی بودن نظام را نمی‌توان به عهده سازمان‌های بین المللی گذاشت
حجت‌الاسلام سید رضا سادات، مدیر مدرسه علمیه ابوالفتح تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی حوزه‌های علمیه هستند که با تربیت افراد اصول‌گرای معتقد و متدین به اسلام اصیل، نظام اسلامی را به پیش می‌برند، این در حالی است که اگر نظام اسلامی خالی از حوزه و حوزویان شایسته و معتقد باشد بدون شک شکست سنگینی خواهد خورد.
وی با اشاره به وظیفه حوزه مبنی بر پرورش انسان‌های فرهیخته، دانشمند و با تقوا افزود: با توجه به این‌که نظام جمهوری اسلامی متشکل از همین قشر فرهیخته حوزوی و دانشگاهی است برای بقای خود باید از حوزه به عنوان پرورش‌دهنده این افراد حمایت کند.
حجت الاسلام سادات با تاکید بر فرموده معمار کبیر انقلاب مبنی‌بر این که «ایده اسلام بدون روحانیت ایده‌ای باطل است» ابراز داشت: نظام بدون حوزه به‌مانند این است که ما جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه بیماری را بدون وجود پزشک بخواهیم، به عبارتی دیگر اگر ما نظامی اسلامی بخواهیم چه فردی باید مراقب اسلامیت نظام باشد؟ آیا جز یک فرد متخصص کسی قادر به این امر هست؟ نمی‌توان حفظ اسلامی بودن نظام را به عهده ارگانی مانند سازمان بین المللی حقوق بشر گذاشت که با مشاهده شدیدترین جنایات ساکت می‌ماند.
مدیر مدرسه علمیه ابوالفتح با اشاره به این‌که حوزه علمیه باید به عنوان یک جامعه تکمیلی استقلال داشته باشد اظهارداشت: این استقلال کمک می‌کند حوزه بتواند به رسالت بزرگ دینی خود عمل کند، با این وجود در نظام اسلامی، نظام و حوزه باید به نحوی مکمل یکدیگر باشند، هنگامی که نظام نیاز به روحانیت پیدا می‌کند و هنگامی که حوزه به نظام اسلامی نیاز پیدا می‌کند این دو هم‌دیگر را تکمیل می‌کنند.
وی با اشاره به بحث استقلال مالی حوزه از نظام گفت: استقلال مالی باید با توجه به شرایط بررسی شود چراکه در ضرورت‌ها نه تنها ایرادی ندارد که نظام اسلامی از حوزه حمایت کند بلکه این مساله امری واجب می‌شود و این حمایت هیچ اثری بر جهت‌گیری حوزه نخواهد داشت؛ به عنوان مثال طرح بیمه طلاب حمایت خوبی از سوی دولت بود که یکی از دغدغه‌های حوزه را رفع کرد.
حجت الاسلام سادات در بحث استقلال حوزه، نوع نظام را یک اصل بسیار مهم دانست و گفت: اگر نظامی مخالف اسلام از حوزه حمایت کرد حوزه نباید این حمایت را بپذیرد، به عنوان مثال در دوران گذشته نماینده دولت انگلیس به ملاقات آیت‌الله سیدابوالحسن‌اصفهانی رفت و به عنوان حمایت از حوزه به ایشان یک میلیون تومان وجه نقد هدیه داد، آیت‌الله ابوالحسن اصفهانی آن مبلغ را پذیرفت اما هنگام بازگشت نماینده، به او سه میلیون تومان به عنوان حمایت از فقرای انگلیس داد و نه تنها تسلیم دشمن نشد بلکه آن‌ها را خرید./9598/ت302/ع
ارسال نظرات