۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۶۳
شب گذشته در قم؛

همایش یاوران وقف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یاوران وقف با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی و حجت‌الاسلام شیری در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) و تجلیل از برترین‌های خانواده وقف برگزار شد.
چهارمين همايش وقفه و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا همایش یاوران وقف دوشنبه شب در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) با حضور واقفان و اعضای سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در استان قم 14 هزار موقوفه داریم که این حاصل دل پاک هزاران واقف خیراندیش است که از دریچه دنیا آخرت و قیامت را دیده‌اند.

وی ادامه داد: اعضای این سازمان با همکاری و همیاری یکدیگر وقف‌های صورت گرفته را به ثمر و نتیجه مطلوب می‌رسانند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر غنیمت‌ شمردن فرصت وقف و خدمت به واقفان ابراز کرد: خانواده‌های سازمان اوقاف مشکلات این سازمان را تحمل می‌کنند و آنان نیز در اجر اعضای خانواده وقف شریک هستند.

حفظ موقوفات مرهون تلاش‌های خانواده وقف است

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره اهمیت وقف خاطرنشان کرد: وقف در موضوعات گوناگونی وجود دارد، امروز لازم است که در نوع وقف به مردم تذکراتی داده شود.

وی افزود: گاه کسی مال، آبرو و یا زمان خود را وقف می‌کند، ادامه داد:‌ حفظ موقوفات مرهون تلاش‌های خانواده وقف است و آنان نیز در به ثمر رساندن وقف سهیم هستند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین آثار جوانمردی حفظ کردن فرصت‌های خیر و کارهای نیکو است که از این کارها امر وقف است که افراد باید در حفظ و نگاه‌‌داری اثر این کار تلاش کنند.

واقف شدن نیازمند توفیق و سعادت از جانب خدا است

در بخش دیگری از این مراسم، سخایی، متولی نمونه موقوفات در این همایش گفت: آن‌چه که برای هر انسان باقی می‌ماند باقیات و صالحات است، اگر فرزند بسیار خوب و به فکر والدین باشد تا دو یا سه نسل به یاد والدین خود هستند.

وی افزود: واقف شدن شامل هر کس نمی‌شود و این امر نیازمند توفیق و سعادتی از جانب خدا است.

متولی نمونه موقوفات خاطرنشان کرد: متولی بار سنگینی بر عهده دارد، اگر او نیت پاکی داشته باشد می‌تواند خواسته‌های واقف را اجرا کند و از عهده این کار به در آید اما اگر در این کار کوتاهی کند دنیا و آخرت خود را تباه می‌کند.

وی ادامه داد: برخی افراد نیات واقف را انجام نداند اما نتیجه آن را دیدند، متولی باید به مفاد وقف‌نامه آشنایی کامل داشته باشد.

سخایی با بیان این‌که اشتباه است که کسی فکر کند با وقف مال از اختیار فرد خارج می‌شود، اضافه کرد: فقها فرموده‌اند که باید نیت واقف در وقف در نظر گرفته شود و فرد واقف باید به این موضوع توجه داشته باشد.

در ادامه این مراسم گروه تواشیح و جمع‌خوانی میعاد در مدح رسول اکرم(ص) و حضرت فاطمه معصومه(س) به اجرای تواشیح پرداخت.

همچنین در پایان این مراسم آیین تجلیل از برترین‌های خانواده وقف برگزار شد./914/پ202/ن

ارسال نظرات