۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۵۳۲۰۳
از سوی جمعیت روشنفکران آذربایجان؛

رییس حزب اسلام آذربایجان به عنوان مرد اخلاق سال 2012 انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ حاج محسن صمداف، رییس محبوس حزب اسلام جمهوری آذربایجان از طرف جمعیت روشنفکران آذربایجان به عنوان مرد اخلاق سال 2012 انتخاب شد.
محسن صمداف،

به گزارش خبرگزاری رسا، الدنیز قلی اف، رییس جمعیت روشنفکران آذربایجان در جلسه شورای عالی این جمعیت اظهار داشت: جمعیت روشنفکران آذربایجان هر سال اقدام به انتخاب فرد سال اخلاق از طریق کمیسیون خود می کند.

 

قلی اف خاطرنشان کرد: امسال نیز شورای عالی جمعیت با اکثریت آراء دکتر محسن صمداف رییس محبوس حزب اسلام را به دلیل دفاع از اعتقادات ملی و ارزش های اسلامی و موقعیت اجتماعی سیاسی وی در جامعه به عنوان مرد سال اخلاق انتخاب کرد.

 

بنا به گزارش مؤسسه آران به نقل از فاکت خبر، حاج محسن صمداف در ششم ژانویه 2011 و چهار روز پس از یک سخنرانی در انتقاد از سیاست حجاب سیتزی و اسلام هراسی در جمهوری آذربایجان بازداشت و به دوازده سال زندان محکوم شد.

 

آنار قاسملی وکیل مدافع محسن صمداف نیز در صفحه فیس بوک خود با بیان اینکه- شخصیت والای انسانی حاج محسن موجب تعجب من شده نوشت: امری تصادفی نیست که این انسان در طول این دو سال روزه بوده است. حتی زمانی که در بازداشتگاه موقت کوردخانی بود نیز روزه می گرفت.حقیقتا شخصیت این مرد مرا به حیرت وا می دارد.

 

علاوه بر رییس حزب اسلام ، بیش از 150 تن از اسلامگرایان و مدافعان حجاب با اتهامات واهی در زندان بسر می برند که دو تن از آنها به نام حاج واقف عبداله اف معاون حزب اسلام و حجت الاسلام فضولی نوروزاف از فعالان اسلامی به علت شرایط بغرنج زندان ، جان باخته اند.

 

گفتنی است، کریستوفر اشتراسر گزارشگر شورای اروپا نیز در جدیدترین گزارش خود اسلامگرایان از جمله حاج محسن صمداف را زندانی سیاسی خوانده است./935/د101/ک

 

ارسال نظرات