۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۵۳۳۵۷

ناامنی در افغانستان وگرفتن حق کاپیتالاسیون

خبرگزاری رسا _ آمریکا سعی دارد با ناامن کردن افغانستان،حق کاپیتالاسیون را از آن کشور‌ بگیرد.
افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی بی بی سی در بخش خبری خود گفت: در حمله انتحاری یک گروه مهاجم به اداره امنیت ملی افغانستان 9 نفر کشته شدند.
طی چند روز گذشته اوباما رییس جمهور آمریکا، افغانستان را تهدید کرده است که در صورت عدم دادن مصونیت قضایی به نیروهای نظامی اش، روابط خود با این کشور را به طور کامل قطع خواهد کرد. افغانستان نیز در پاسخ، از آمریکا مهلت خواسته است تا این موضوع را با مردمش در میان بگذارد وسپس به خواسته آمریکا در خصوص حق کاپیتالاسیون جواب دهد.
صبح امروز در شهر کابل، در محلی که وزارت کشور و ریاست امنیت ملی افغانستان وجود دارد انفجار شدیدی روی داد که پس از آن افراد مسلح به سوی نیروهای امنیتی حاضر در محل تیر اندازی کردند که در پی این درگیری گفته می شود بیش از 40 نفر کشته و زخمی شده اند.
به نظر می رسد حمله امروز به ساختمان های امنیتی در افغانستان که طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند، در راستای سیاست های استعمارگرانه آمریکا باشد تا با ناامن جلوه دادن فضای افغانستان به دنبال ایجاد زمینه حضور خود در این کشور مسلمان باشد.
آمریکا که به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکر کشیکرد،پس از گذشت یازده سال حضورش در منطقه نه تنها نتوانست تروریسم را از بین ببرد، بلکه تروریسم و در راس آن طالبان به صورت گسترده و سازمان یافته تر با کمک و یاری ایالات متحده به حیات خود ادامه می دهد./ 9161/خ

ارسال نظرات