۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۵۳۵۷۹
یکی از علمای بحرین:

علمای حامی آل‎خلیفه در جنایت علیه ملت شریک هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین، حمایت برخی علما نظام فاسد آل خلیفه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که این علما در جنایت‎های نظام علیه ملت بحرین شریک هستند.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) شهر قفول از ادامه سرکوب معترضان از سوی نظام آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و گفت: بحران در کشور با سرکوب و خشونت به پایان نمی رسد، نظام‎هایی که ظلم و ستم و استبداد را در پیش گرفته اند همواره عقده انتقام را در دل دارند و در هر حال به خشونت و ترریسم علیه ملت روی می آورند.

 

وی افزود: این نظام‎ها گمان می کنند که با قلع و قمع می توانند از بحران سیاسی و مشکلات عبور کنند، اما هر زمان که از زبان سرکوب استفاده کنند با گسترش بحران مواجه می شوند و کشور و مردم را به سوی مصائب سوق می دهند.

 

آیت الله غریفی از همراهی برخی علما با حکام فاسد ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از سخنرانان دینی نیز خود را وقف حکام ظالم و سرکوبگر قرار داده اند، حمایت علمای دین از اینگونه حکام عامل مشروعیت جلوه دادن سیاست‎های ظلم و ستم و استبداد حاکمان است. این سخنرانان با ظلم و ستم حکام شریک هستند.

 

این عالم بحرینی خاطر نشان ساخت: سیاست‎های ظالمانه و فاسد، حمایت برخی افراد و جریان‎ها از این سیاست‎ها و سکوت و بی تفاوتی نسبت به ظلم و ستم نظام‎های سیاسی به بروز چنین بحران‎هایی منجر می شود.

 

وی از اصلاحات سیاسی به عنوان یکی از راه های نجات کشور از بحران یاد کرد و ادامه داد: هرگاه اصلاحات سیاسی و ابزار و شرایط آن از کشور دور شود ظلم و فساد سیاسی بر جامعه حاکم خواهد شد و این ملت است که قربانی بحران و آشوب می شود.

 

آیت الله غریفی تاکید کرد: وجود افرادی که بتوانند نظام سیاسی را از رفتن به پرتگاه و دوری از ظلم و فساد دور سازد نیز می تواند جامعه را از بحران نجات دهد، و چه خطر بزرگی بر کشور حاکم می شود اگر افرادی که نزدیک مقامات هستند از ظلم و فساد نظام و حاکمان فاسد و ظالم حمایت کنند.

 

وی حضور جریان‎های مخالف ظلم و استبداد را راه دیگری برای جلوگیری از گسترش فساد توصیف کرد و بیان داشت: خالی بودن صحنه از چنین جریان‎هایی به فراهم شدن زمینه های ادامه سیاست ظلم منجر می شود. کشورها به گروه‎های معارض نظام ظالم حاکم نیازمند است تا بتواند به سوی دموکراسی گام بردارد.

 

آیت الله غریفی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: جنبش مردمی در بحرین به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و انقلابیون تا تحقق اهداف مشروع خود و تا رسیدن به پیروزی اراده شان به خانه بازنمی گردند./980/ب902/ک

ارسال نظرات