۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۵۳۵۹۴
برای مقابله با شهرک سازی صهیونیست ها؛

فلسطینی ها کمپ اعتراضی جدیدی در کرانه باختری بر پا کردند

خبرگزاری رسا ـ فعالان فلسطینی در اعتراض به سیاست های اشغالگرانه اسرائیل و ساخت شهرک های جدید صهیونیست نشین، با بر پا کردن چادرهای جدید در کرانه باختری تحصن کردند.
کمپ اعتراضي فلسطينيان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، فعالان فلسطینی به منظور نشان دادن اعتراض خود نسبت به شهرک سازی های جدید رژیم صهیونیستی، در روستای بیت الاقصی در نزدیکی بیت المقدس چادرهای جدید به پا کرده و تحصن کردند.


فعالان فلسطینی اولین شب خود را در کمپ های اعتراضی که در اعتراض به شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل بر پا کرده اند سپری کردند.


روز جمعه یک مسجد و چندین چادر در روستای بیت الاقصی از سوی فلسطینیان بر پا شد. معترضان کمپ خود را "الکرامه" به معنی "بزرگی" نامیده اند.


این حرکت اعتراضی یک هفته پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی کمپ اعتراضی پیشینی فلسطینیان را به نام باب الشمس که در یکی از مناطق استراتژیک کرانه باختری به نام E-1 بر پا شده بود تخریب کردند.


اسرائیل اعلام کرده است که تصمیم دارد در منطقه E-1  شهرک های صهیونیست نشین جدیدی احداث کند.


فعالان فلسطینی در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کردند خاطرنشان کردند که اجازه نخواهند داد سرزمین فلسطین توسط اسرائیلی ها اشغال شود.


پروژه E-1 قرار است شهرک صهیونیست نشین معاله آدومیم در کرانه باختری را به بیت المقدس شرقی در حدود شش کیلومتر آن سوتر متصل کند. این برنامه باعث خواهد شد بخش شمالی کرانه باختری از جنوب آن جدا شود. 


بیش از نیم میلیون اسرائیلی در صد و بیست شهرک غیرقانونی که از سال 1967 میلادی و از زمان اشغال کرانه باختری و بیت المقدس شرقی ساخته شده اند زندگی می کنند.


سازمان ملل و بسیاری از کشورها با شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل مخالف هستند، چرا که زمین هایی که این شهرک ها در آنها ساخته می شود در جنگ سال 1967 میلادی توسط اسرائیل اشغال شده اند و در نتیجه شامل کنوانسیون ژنو می شوند که طبق آن ساخت و ساز در زمین های اشغالی را ممنوع اعلام کرده است./990/
ب902/ک

 

ارسال نظرات