۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۳۶۱۰
شیخ علی سلمان؛

قیام بحرین را نمی توان سرکوب کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب الوفاق بحرین اعلام کرد انقلاب این کشور سرکوب ناشدنی است و تا زمانی که خواسته های انقلابیون محقق نشود ادامه خواهد یافت.
دبير کل الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شیخ علی سلمان دبیر کل حزب الوفاق روز شنبه سرکوب قیام مردم بحرین توسط رژیم منامه را محکوم کرد.


دبیر کل حزب الوفاق در سخنان خود گفت که انقلاب بحرین را نمی توان سرکوب کرد و این قیام تا زمانی که خواسته های انقلابیون محقق نشود ادامه خواهد یافت.


نیروهای امنیتی سعودی در سراسر بحرین به تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور در روز جمعه حمله کرده و با شلیک گاز اشک آور و نارنجک های بی حس کننده در منامه پایتخت این کشور دهها معترض را زخمی کردند.


از اواسط فوریه سال 2011 میلادی تاکنون راه پیمایی های اعتراضی بسیاری در خیابان های بحرین برگزار شده و مردم در آنها خواستار سرنگونی خاندان سلطنتی آل خلیفه از قدرت شده اند.


در چهارده مارس 2011، نیروهای ارتش عربستان سعودی و امارات متحده عربی خاک بحرین را به بهانه کمک به دولت این کشور در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم اشغال کردند. 


از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از مخالفان به شهادت رسیده و شمار زیادی نیز در زندان به سر می برند.


اسناد محرمانه جدیدی که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده فاش ساخت که واشنگتن نیز با ارسال اسلحه و قطعات یدکی ماشین های جنگی به رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردم بحرین کمک کرده است./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات