۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۶۸۶

وکیل آلمانی به جرم انکار هولوکاست تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ یک وکیل آلمانی که در جریان یک کنفرانس ضد سانسور به انکار هولوکاست پرداخته بود از سوی دستگاه قضایی آلمان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.
انکار هولوکاست توسط وکيل آلماني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، یک وکیل آلمانی به جرم زیر سوال بردن هولوکاست تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. وی در یک سخنرانی گفته بود "هیچ مدرکی وجود ندارد" که وقوع هولوکاست را تایید کند.


سیلویا شولتز در یکی از کنفرانس های ائتلاف ضد سانسور که در نوامبر 2012 در سوئیس برگزار شده بود هولوکاست را انکار کرد.


طبق گزارش ها، یکی از وکلای شهر برن به نام دانیل کتیگر از شولتز به دادگاه شکایت کرده و در همین ارتباط یک شکوایه جنایی تقدیم دادگاه کرده است.


وکیل آلمانی در جریان کنفرانس گفته بود که وقوع هولوکاست هیچ گاه در هیچ دادگاهی ثابت نشده است و این به دلیل کمبود شواهد در مورد مکان وقوع جنایت و روش های کشتار و همچنین تعداد کشته شدگان، عاملان جنایت، اجساد و یا نشانه های وقوع کشتار بوده است.


شولتز همچنین گفته بود هیچ "شاهد، سند و مدرک دیگری" برای اثبات وقوع این حادثه وجود ندارد.


این وکیل آلمانی تنها فردی نیست که به جرم انکار هولوکاست در کشورهای غربی تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد. ایوو ساسک، برگزارکننده کنفرانس ائتلاف ضد سانسور نیز با اتهامات مشابهی دست به گریبان است.


انکار هولوکاست تفکری است که اعتقاد دارد آن‌چه نسل‌کشی دسته جمعی گروه‌های مختلفی از مردم بخصوص یهودیان اشکنازی، همجنسگرایان و کولیها در طی جنگ جهانی دوم بدست آلمان نازی در اتاقهای گاز از 1941 تا انتهای 1945» خوانده می‌شود و به هولوکاست موسوم است، اتفاق نیفتاده‌است.


انکارکنندگان هولوکاست معتقدند طرفداران هولوکاست در ادعا و آمار خود از این حادثه ساختگی دچار تناقضات زیادی شده‌اند: ناقض در تعداد قربانیان، تناقض در شیوه یا شیوه‌های کشتار، تناقض در اردوگاه‌های دارای اتاق گاز و افسانه صابون سازی.


طبق افسانه صابون سازی سایمون وایزنتال یهودی، معروف به شکارچی نازی‌ها در سال 1946 مدعی شد که آلمانی‌ها از چربی اجساد برای تولید صابون استفاده می‌کردند. بسیاری از غربیان همچنان این افسانه را باور دارند، در حالی که ساموئل کراکوفسکی، محقق اسرائیلی هولوکاست، این داستان را یک افسانه دانست.


در بسیاری از کشورهای اروپایی انکار و یا اغراق‌ دانستن هولوکاست جرم تلقی می‌شود. کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، اسرائیل، لیتوانی، لهستان، رومانی، اسلواکی و سوئیس دارای قوانینی علیه انکارکنندگان هولوکاست هستند.


یکی از افرادی که در سال 2006 به جرم انکار هولوکاست به سه سال زندان محکوم شد، دیوید اروینگ، مورخ بریتانیایی بود. روژه گارودی محقق فرانسوی نیز به علت انکار هولوکاست زندانی شد.


یورگن گراف، مورخ و پژوهشگر سوئیسی نیز به خاطر سخنانش در انکار هولوکاست به زندان محکوم شد و برای فرار از زندان از سوئیس خارج شد. وی هم‌اکنون در روسیه زندگی می‌کند.


روبر فوریسون، یکی دیگر از اندیشمندان غربی در سال 2006 به دلیل مصاحبه‌ای که در سال 2005 با شبکه سحر 1 انجام داد، به جرم انکار هولوکاست، به سه ماه زندان و پرداخت 7500 یورو محکوم شد. وی به خاطر بیان عقیده‌اش، بارها از سوی گروه‌های تندروی یهودی مورد آزار و ضرب و شتم قرار گرفته‌است./990/ب901/ک

 

ارسال نظرات