۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۵۳۷۷۲
آیت الله شبستری:

اعتقاد به مهدویت و ولایت فقیه منافع دشمنان را به خطر می اندازد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اعتقاد به مهدویت و ولایت فقیه را عامل اصلی به خطر افتادن منافع دشمنان دانست و تأکید کرد: منشاء و فلسفه وجودی بسیاری از عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور در جوامع ناشی از افراط، تفریط و غلو است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر ترویج اصولی فرهنگ مهدویت برای مقابله با سودجویان فرق ضاله، اظهار داشت: بهائیت و وهابیت یکی از دشمنان و مبلغان اصلی علیه فرهنگ مهدویت به شمار می رود، این در حالی است که نزدیک به 1200 حدیث معتبر در تایید مهدویت در اسناد نقلی افزون بر مستندات عقلی داریم.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: دشمنان اسلام می دانند که اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به ولایت فقیه را هم در پی خواهد داشت و به این دلیل با این دو مقوله مخالفت و دشمنی می کنند، چراکه اعتقاد به ولایت فقیه و مهدویت منافع دشمنان اسلام را به خطر می اندازد.

 

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام در خارج از کشور صراحتاً فرهنگ مهدویت و ولایت فقیه را مورد حمله قرار می دهند و مزدوران آنها در داخل کشور به دلیل حساسیت بیش از حد مردم به موضوع مهدویت با ترفند های مختلف با ولایت فقیه دشمنی می ورزند.

 

وی با تأکید بر این‌که شناخت اسلام ناب محمدی و پیروی از آن باعث دوری از انحراف ها می شود، تصریح کرد: بسیاری از عرفان ها و فرقه های نوظهور در جوامع ناشی از افراط، تفریط و غلو است، چنان که استعمار منشاء بهائیت، شیخیه نشأت گرفته از غلو و وهابیت از فرقه های افراطی و منحرف است.

 

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: آگاهی نسل جوان از مبانی مهدوی عامل اصلی پویایی و حرکت رو به جلوی نظام اسلامی است، به یقین نظام سلطه به کمک امپراطوری رسانه ای و تبلیغی خود درصدد انحراف و شبهه افکنی در مبانی مهدویت خود بوده و خواهد بود، چراکه مبانی مهدوی منافع غرب را به خطر می اندازد.

 

وی با تأکید بر این‌که تلاش استکبار جهانی برای ضربه به فرهنگ مهدویت در راستای تضعیف مبنای و اصل ولایت مطلقه فقیه است، افزود: استعمار با استفاده از جهالت و نادانی برخی مردم فرقه ها و عرفان های کاذب را در جوامع ترویج و تبلیغ می کند، به عبارت دیگر منافع مادی غرب در ترویج این فرق ضاله تأمین می شود.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: هر چه مردم از اصول اسلام حقیقی و آموزه های قرآنی آگاهی بیشتر داشته باشند، در مقابل این انحراف ها بیشتر مصون خواهند بود، نداشتن آگاهی کافی نسبت به مکتب قرآن، حجت قرآن و سنت، منشاء بسیاری از انحراف ها و فتنه ها پیروی از هواهای نفسانی است.

 

همچنین علی داننده،دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با بیان این‌که کارهای فرهنگی اولویت مقابله با عرفان ها و فرقه های منحرف است، اظهار داشت: وظایف مربوط به بسترسازی و نحوه مقابله با عرفان های نوظهور و کاذب برای دستگاه های مختلف تعریف شده که با هماهنگی و همدلی بیشتر و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مصونیت بخشی نسبت به اینها در جامعه ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به این‌که با ترویج شعائر اسلامی و معرفی شخصیت های برجسته دینی و عرفانی، بستر مناسبی برای مقابله با انحراف ها فراهم می شود، افزود: اقدام های فرهنگی و اجتماعی باید به صورت همگانی و با شناخت وظایف از طرف دستگاه ها و سازمان های مختلف انجام شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات