۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۹۲۱
آغاز عملیات نصب ضریح جدید امام حسین؛

تولیت آستان حسینی: ضریح جدید با عشق و علاقه مردم ایران ساخته شد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) در مراسم آغاز عملیات نصب ضریح جدید امام حسین(ع) که از امروز در کربلا آغاز شد، گفت: ضریح جدید با عشق و علاقه محبان اهل بیت(ع) در قم ساخته شد.
تولیت آستان حسینی: ضریح جدید با عشق و علاقه مردم ایران ساخته شد تولیت آستان حسینی: ضریح جدید با عشق و علاقه مردم ایران ساخته شد تولیت آستان حسینی: ضریح جدید با عشق و علاقه مردم ایران ساخته شد تولیت آستان حسینی: ضریح جدید با عشق و علاقه مردم ایران ساخته شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عملیات نصب ضریح جدید حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، امروز با حضور حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی، حجت‌الاسلام رضا اسکندری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات و محمود پارچه‌باف مدیر پروژه ساخت این ضریح آغاز و در اولین مرحله، ضریح قدیمی این حرم جدا شد.

 

ضریح قدیمی امام حسین(ع) ساخت کشور هند است و 75 سال قدمت دارد.

 

حجت الاسلام کربلایی در این مراسم گفت: عملیات تبدیل ضریح قدیمی که 75 سال پیش در هند ساخته و نصب شده بود از امروز آغاز شد. سیاست تولیت آستان حسینی بر این راستا است که محبان اهل بیت(ع) نیز در بازسازی مراقد ائمه اطهار(ع) مشارکت داشته باشند.

 

وی افزود: نعمت‎های فراوانی از سوی خداوند متعال به عراق اعطا شده است و ما به شدت تلاش می کنیم تا با همه امکانات و توانایی که داریم حرم مطهر امام حسین(ع) را بازسازی و سازماندهی کنیم.

 

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: تولیت آستان قدس حسینی درصدد اجرای ده‎ها پروژه‎ خدماتی به زائران گرامی است و در این راه از تجربه و توانایی‎های همه محبان اهل بیت(ع) در سراسر جهان بهره می گیرد. البته این مسأله دارای ضوابط خاصی است و حفظ استقلال اداره آستان حرم امام حسین(ع) ضرورت دارد.

 

تولیت حرم امام حسین(ع) خاطر نشان ساخت: عملیات تعویض ضریح جدید از امروز آغاز و ضریح قدیمی برداشته می شود تا ضریح جدید جایگزین آن شود. ضریح جدید بسیار زیبا و هنرمندانه ساخته شده است، ساخت این ضریح 7 سال طول کشید و با عشق و علاقه محبان اهل بیت (ع) در شهر مقدس قم ساخته شد./980/ب901/ک

ارسال نظرات