۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۵۳۹۳۳
رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرری:

روحانیت در ایجاد و ماندگاری نهاد وقف نقش ارزنده‌ای داشته‌‌است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرری ضمن تشریح فعالیت‌های اداره اوقاف شهرری، با تأکید بر این‌که روحانیت در ایجاد و ماندگاری نهاد وقف نقش ارزنده‌ای داشته‌‌است گفت: روحانیت از دیرباز پشتیبان نهاد وقف بوده و هرجا وارد شده‌اند، موقوفات بیشتر شده است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرری عصر روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه در همایش «یاوران وقف» در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرری با تأکید بر این‌که روحانیت در ایجاد و ماندگاری نهاد وقف نقش ارزنده‌ای داشته‌‌است گفت: روحانیت از دیرباز پشتیبان نهاد وقف بوده و هرجا وارد شده‌اند، موقوفات بیشتر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره اوقاف و امورخیریه شهرری عنوان داشت: در باب احیای موقوفات یک پروژه تجاری اداری در خیابان فداییان اسلام در قالب سی هزار زمین وقفی طراحی کرده‌ایم که پس از اتمام پروژه که طی پیش‌بینی‌ها چهارسال طول می‌کشد، ارزش آن به چهارصد میلیارد تومان می‌رسد و 46درصد درآمد آن صرف ایتام و 54درصد از آن به سرمایه‌گذار می‌رسد.

حجت‌الاسلام عباسیان اظهار داشت: درباب وصول مطالبات در سال جاری پنجاه میلیارد تومان از شهرداری به‌صورت سرمایه‌گذاری گرفته شده است و این تلاش‌ها ارزش افزوده‌ای برای سال‌های آینده وقف است که بتواند در خدمت‌ به مردم مؤثرتر باشد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرری با اشاره به این‌که طی دوسال گذشته خدمات خوبی در اداره اوقاف و امورخیریه شهرری انجام شده است و به گفته کارشناسان اوقاف بی‌نظیر بوده است گفت: به سبب فعالیت‌های انجام شده در بقاع متبرکه نسبت به سالیان قبل جمعیت بیشتری در مراسمات مذهبی امامزاده‌ها شرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که در دوازده امامزاده شهرری نمازجماعت برگزار می‌شود ابراز داشت: در برخی امامزاده‌ها در هر سه‌نوبت صبح، ظهر و مغرب، برخی دو نوبت و برخی هم در نوبت مغرب و عشاء نماز جماعت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسیان عنوان داشت: در شهرری در زمینی به وسعت سیزده هزار متر، پروژه مسکونی پانصد واحدی آغاز شد که وقف روضه‌خوانی برای امام‌‌حسین(ع) شده است و همچنین یک پروژه تجاری اداری بیست هزار متری هم در کنار بقعه جوانمرد قصاب طراحی شده است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرری با اشاره به این‌که رقم دریافت اجاره از موقوفات به‌صورت ثابت حدود هفتاد میلیون تومان بوده است اظهار داشت: با اجرای طرح‌های در دست اجرا رقم دریافت اجاره اوقاف به پانصدمیلیون تومان و حتی احتمال می‌رود که به یک میلیارد تومان هم برسد.

وی با بیان این‌که آستان شیخ صدوق(ره) به یک شبستان احتیاج داشت گفت: ما طرح ساخت شبستان برای آستان شیخ صدوق(ره) را آغاز کردیم و علی‌رغم فعالیت‌های رسانه‌ای علیه این اقدام، پروژه را ادامه دادیم و همچنین طرح ساخت شبستان هشتصدمتری در امامزاده عبدالله(ع) هم در مرحله نازک‌کاری قرار دارد./956/پ203/ص

ارسال نظرات