۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۵۳۹۴۳

وارونه نمایی مسایل سوریه در شبکه العربیه

خبرگزاری رسا _ شبکه العربیه در گزارش بحران سوریه، ژست بی طرفی رسانه ای اش را کنار گذاشته و عملا به تو‌ پخانه تبلیغاتی تروریست ها تبدیل شده است.
سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه العربیه در گزارش بحران سوریه، ژست بی طرفی رسانه ای اش را کنار گذاشته و عملا به توپخانه تبلیغاتی تروریست ها تبدیل شده است.


این شبکه در زمانی که تمامی شبکه های خبری مطرح دنیا، از مخالفان با تعبیر شورشیان یاد می کنند، آنها را انقلابیون می خواند و تمامی آمارهای خویش پیرامون تعداد کشته و زخمی ها را از مخالفین می گیرد و همان ادعاها
را تکرار می کند.



بر اساس تصویر سازی مجعول شبکه العربیه سعی بر این است  چنین به مخاطب القا شود که در سوریه، مردم  در برابر دولت بشار اسد به پا خواسته اند و این دولت تنها با اتکا به هواپیماهای جنگی و نیروی نظامی محدودی که در اختیار دارد، در این دوسال توانسته سر پا بماند.


این در حالی است که حتی شبکه قطری الجزیره در برنامه های مختلفی اذعان کرده است که بخش زیادی از مردم سوریه همچنان پشتیبان دولت این کشور هستند.


در عرصه بین المللی نیز، شبکه العربیه سعی دارد چنین القا کند که جز ایران و روسیه، سایر کشورها،مخالفین را به عنوان نماینده قانونی ملت سوریه، پذیرفته اند و حال آنکه  سفیر سوریه در سازمان ملل( اصلی ترین نهاد بین المللی ) همچنان ایفای نقش می کند و در برنامه های بین المللی حضور دارد.


از سوی دیگر، شبکه العربیه شمار زیادی از جنایات تروریستها در مناطق شهری سوریه را به حکومت و نظامیان این کشور نسبت می دهد و سعی در تطهیر مخالفین بشار اسد دارد تا شاید با توسل به عواطف مخاطب بتواند از آشکار شدن دروغ پردازیهای خود جلوگیری کند.

 

در شرایطی که حتی گروه هایی مانند عفو بین الملل تا کنون بارها نسبت به عملکرد تروریستها در داخل سوریه اعتراض کرده اند، شبکه العربیه حتی رعایت ظواهر را هم نمی کند و مانع صحبت کارشناسانی می شود که از موضع افراطی و رسوای این شبکه پیروی نمی کنند.

 

شبکه العربیه در سال 2003 برای رقابت با شبکه الجزیره که به انتقاد از سیاستهای خاندان سلطنتی سعودی می پرداخت را اندازی شد این شبکه که هزینه هایش را افرادی از خانواده سلطنتی عربستان تامین می کنند در دبی مستقر است./9161/خ

ارسال نظرات