۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۹۷۲

اعتراف VOA به انزوای دیپلماتیک اسرائیل

خبرگزاری رسا _ صدای آمریکا انزوای دیپلماتیک اسرائیل و کاهش رشد اقتصادی را از چالشهای اصلی پیش روی دولت جدید این رژیم متجاوز خواند.
اعتراف VOA به انزوای دیپلماتیک اسرائیل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا همزمان با شروع انتخابات پارلمان اسرائیل با پیش بینی پیروزی نتانیاهو گفت: به نظر می رسد ائتلاف حزب  لیکود با حزب  ملی گرای اسرائیل «خانه ما» بتوانند اکثریت کرسی ها را بدست آورده و نتیانیاهو بعنوان رهبر این ائتلاف، برای دور سوم به عنوان نخست وزیر انتخاب گردد.


صدای آمریکا در ادامه به چالشهای پیش روی دولت نتانیاهو اشاره و عمده این چالشها را در سه بخش تعریف کرد:


1- افزایش انزوای دیپلماتیک بدلیل سیاستهای اسرائیل در قبال فلسطین


2- کاهش رشد اقتصادی


3- تهدید احتمالی برنامه هسته ای ایران


شاید برای اولین بار باشد که صدای آمریکا این گونه علنی بحث انزوای دیپلماتیک اسرائیل را آنهم به واسطه سیاستهایی که در قبال فلسطینیان اعمال کرده اند را بپذیرد.


کشتار فلسطینیان بی دفاع کار رابه جایی رسانده که اسرائیل غاصب جایگاه و اعتبار خویش را در جامعه بین المللی در مخاطره می بیند و بسیاری از دول بیطرف و منصف، رویکرد خویش را در قبال این رژیم متجاوز تغییر داده اند.

 

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که این انزوا تاثیر مستقیم و غیر قابل کتمانی بر کاهش شدید رشد اقتصادی  اسراییل خواهد داشت و دورنمای اقتصادی بسیار تیره ای برای این کشور غاصب متصور میدانند./9161/خ
 

ارسال نظرات