۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۴۰۰۳

بیکاری عامل مهاجرت جوانان اروپایی

خبرگزاری رسا _ بحران اقتصادی اتحادیه اروپا که روز به روز وخیم‌تر می‌شود باعث شد که جوانان تحصیل کرده این حوزه دائما در جستجوی کار همه کشورهای منطقه را زیرو رو کنند.
اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، از اوایل سال گذشته میلادی و در ادامه بحران اقتصادی سال 2008 آمریکا و بازارهای مالی جهانی، اکثر کشورهای اروپایی با چالش های بزرگی در حوزه اقتصاد مواجه شدند که این امر موجب بالا رفتن نرخ بیکاری در حوزه یورو شد.


بحران اقتصادی اتحادیه اروپا که روز به روز  وخیم تر می‌شود، بسیاری از کشورهای این اتحادیه را با وجود کمک های صندوق بین المللی پول تا مرز ورشکستگی اقتصادی پیش برده است.


عدم توانایی مدیریت بحران توسط دولتهای اروپایی باعث افزایش نرخ بیکاری در سطح حوزه یورو شده است، به همین دلیل جوانان تحصیل کرده دائما در جستجوی کار همه کشورهای این منطقه را زیرو رو می کنند.


شبکه بی بی سی با پخش خبری در همین رابطه اذعانداشت که بحران اقتصادی اروپا باعث شده است که شهروندان اروپایی دوران سختی را پیش رو داشته باشند.


این شبکه سپس اقدام به مصاحبه با تعدادی از همین افراد نمود که آنها در پاسخ به پرسشهای مطرح شده گفتند: شرایط بسیا بد اقتصادی سبب شده تا آنان زندگی و خانواده خود را رها کرده و به دنبال یافتن کار به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.


بیش تر کشورهای اتحادیه اروپا سیاست ریاضت اقتصادی را به اجرا گذاشته‌اند، اما بیکاری در این کشورها همچنان در بالاترین میزان خود از زمان پایه‌گذاری اتحادیه اروپا قرار دارد./9161/خ
 

ارسال نظرات