۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۰۰۸

حاشیه‌های دیدار روحانیون خوزستان با هیأت نمایندگی مقام معظم رهبری

خبرگزاری رسا ـ دیدار روحانیون خوزستان با هیأت نمایندگی مقام معظم رهبری خالی از حاشیه نبود؛ که می توان به بیان ادبی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در وصف مردم خوزستان اشاره کرد.
ديدار هيات نمايندگي ولي امر مسلمين با علما و روحانيون خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری و آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سفر به استان خوزستان، شامگاه سه شنبه در محل مسجد اعظم اهواز در محفلی صمیمی، میهمان روحانیان استان خوزستان بودند.

طبق اعلام قبلی، مراسم ساعت 19 باید آغاز می شد اما به دلیل مسافت زیاد برخی از شهرستان ها و تأخیر حضور روحانیان آن شهرستان، شروع مراسم اندکی به تأخیر اتفاق افتاد.

ساعت به هشت می رسید که حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی و هیأت همراه وارد مجلس شد و به محض ورود، طلاب با شعارهای «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» به آنها خوش آمد گفتند.

آیت الله موسوی جزایری نخستین سخنران این مراسم بود که پس از ابراز خرسندی و شادمانی از سفر هیأتی از سوی رهبر انقلاب به استان خوزستان، پیام های رهبری را که حامل سلام و تشویق های ایشان است را همواره برای مردم و روحانیت استان آشنا دانست.

پس از سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، زمانی که حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در جایگاه سخنرانی حضور یافت، یکی از حاضران اشعاری به زبان عربی را به مناسبت ورود هیأت نمایندگی ولی امر مسلمین به خوزستان قرائت کرد.

پس از پایان این شعر خوانی، حجت الاسلام تقوی نیز در پاسخ به شعر آن روحانی شعری دیگر به زبان عربی قرائت کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

حجت الاسلام تقوی سخنان خود را با جملاتی ادبی در خصوص خوزستان این چنین آغاز کرد: خوزستان مرکز خوبی ها و خرمی هاست، نخل های نجیبش حکایت از نجابت مردمانش دارد و موج های خروشان رودهایش نمایان گر جوششش و رویش عشق و ایمان این مردم است.

دشت های وسیعش دل های وسیع و باصفای مردم این مرز و بوم را حکایت گر است و خرمشهرش که خونین شهر بود و خون شفاف شهیدانش نهضت را تقویت کرد، راه والایی را هموار ساخت از ذهن ها هرگز محو نخواهد شد.

در جای جای این سرزمین شهیدی ایستاده به ملاقات خدا شتافته و خوزستان حرم شهیدان است؛ چرا که هر قدم که بر زمین خوزستان می گذاریم پایمان را جای شهیدی نهاده ایم و باید با طهارت وارد این سرزمین شد.

مردم خوزستان مردمی هستند که مقاومتشان مقاومت صخره ها را به سخره گرفت و همت والایشان به قله های سر به آسمان کشیده طعنه می زند و ایثار و فداکاریشان به تاریخ روح و روان دیگری بخشیده است.

پس از حجت الاسلام تقوی، حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی جهت ایراد سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت و در این هنگام حضار به همخوانی شعر «سید علی خامنه ای، سرور دلم سید علی خامنه ای حل مشکلم» پرداختند.

در حالی که همگان منتظر آغاز سخنرانی رییس دفتر مقام معظم رهبری بودند یکی از روحانیان حاضر در جلسه که در میانه های مجلس نشسته بود برخاست و به نمایندگی از ایل بختیاری سلام این ایل بزرگ را به مقام معظم رهبری ابلاغ کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ابتدای سخنان خود از شعر خوانی زیبای حاضران قدردانی کرد و سلام مقام معظم رهبری را به مردم خوزستان ابلاغ کرد و اجازه ابلاغ سلام مردم خوزستان به ولی امر مسلمین را نیز دریافت کرد که حاضران با تکبیر به این خواسته لبیک گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی در پایان سخنان خود با اشاره به قرار داشتن در ماه ربیع الاول همه را جهت دعا برای سلامتی رهبری توصیه کرد و گفت: دشمنان نظام نیز به اهمیت وجود نعمت ولایت فقیه پی برده اند؛ از این رو همه باید برای سلامتی ایشان دعا کنیم.

بنا به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمبود فضا افزون بر مشکل کردن تردد عکاسان سبب شد، تا عده ای از روحانیون در خارج از مسجد تا پایان مراسم منتظر بمانند./9464/ت301/س

ارسال نظرات