۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۱۰۸

حرمت شکنی در من و تو

خبرگزاری رسا _ من و تو با بهانه نمودن فرهنگ و آداب و رسوم فرانسوی ها، مصرف مشروب را سبب کاهش آمار سکته قلبی در فرانسه اعلام کرد!.
من و تو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه من و تو در یکی از برنامه های خویش برنامه ای  در آشنا نمودن مخاطبین خویش با آداب و رسوم فرهنگ های مردم فرانسه داشت. ازانواع نان ها و غذاهای فرانسوی گرفته تا نقاط دیدنی و توریستی این کشور و سلسله ای از آداب اجتماعی فرانسویان.


نکته عجیب این برنامه، صحبتهای خبرنگار این شبکه بود آنجا که بحث به شرابهای فرانسوی کشیده شد.


وی گفت: فرانسوی ها شرابهای خیلی معروفی دارد و یکی از چیزهایی که حتما باید روی میز غذایشان وجود داشته باشد، شراب است و به همین خاطر هم گفته می شود که فرانسوی ها کمترین آمار سکته قلبی را دارند.


این اولین بار نیست که من و تو در قالب پخش گزارشها و تحلیهای خود، بصورت بسیار مخفی و استادانه به مقابله با هنجارهای اجتماعی و آداب دینی مردم ایران می پردازد.


این بار نیز من و تو ، البته  به صورت مستقیم ، به ترویج نوشیدن مشروبات الکلی نمی پردازد، بلکه با ژستی کاملا بی طرفانه و با پیش کشیدن مباحث پزشکی جهت مقبولیت یافتن دیدگاه  خویش، می کوشد رابطه مستقیمی بین نوشیدن شراب و کاهش آمار سکته قلبی ارائه دهد.


این در حالی است که علاوه بر حرمت شرعی شراب، از حیثیت پزشکی نیز آثار و عوارض غیرقابل جبرانی بر روح و جسم شارب خمر اثبات شده است.


شرابخواری انسان را در معرض سکته، اختناق و پر شدن بطن قلب که سبب مرگ ناگهانی می شود، همچنین پاره شدن شریانهای بینی، پیدا شدن ورمهای خونی و صفرایی در احشاء و اندامهای اصلی بدن و رعشه قرار می دهد .

 

نقش مخرب مشروبات الکلی بر مغز انسان و تضعیف حافظه و عواطف، اثر آن بر روی سلسله اعصاب و هاضمه، بروز سرطان کبد، سرطان دهان، سرطان گلو، زخم معده و اثنی عشر و سکته قلبی نیز بر همگان آشکار است.


حال،سؤال اینجاست آیا مسئولین من و تو نسبت به این گونه آثار و عوارض مخرب مشروب بر روح و روان انسان بی اطلاع هستند؟ مطمئنا اینگونه نیست.


امروزه با گسترش رسانه ها و دسترسی آسان به اینترنت و شبکه های اجتماعی دیگر بی اطلاعی از چنین مسائل ساده و پیش پا افتاده ای قابل قبول نیست.


سؤال دیگر اینکه علیرغم اطلاع عوامل شبکه ، چرا بازهم البته در لفافه، به ترویج نوشیدن مشروبات الکلی می پردازد؟


آیا جز این است که از هم پاشیدگی کانون خانواده در ایران، ایجاد حس بی تفاوتی نسبت به هنجارهای اجتماعی، اباحه گری در مسائل دینی و در پایان آندلسی کردن ایران از اهداف اصلی اینگونه شبکه هاست؟/9161/خ
 

ارسال نظرات