۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۵۴۱۱۳

اقتصاد و نابرابری دلایل پدیده شدن انتخابات اسرائیل

خبرگزاری رسا _ بی بی سی حزب یائیرلاپید را پدیده انتخابات اسرائیل عنوان کرد، دلیل آن را هم تأکید وی بر روی مسائلی همچون اقتصاد و نابرابری های اجتماعی عنوان کرد.
لاپيد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که در انتخابات رژیم صهیونیستی نتانیاهو با پیروزی حداقلی توانست مجددا نخست وزیر شود و بسیاری از کارشناسان،سیاست های خصمانه و جنگ طلبانه نتانیاهو در برابر فلسطین و ایران را دلیل عدم توجه مردم به وی می دانند، حزب یائیر لاپید این رژیم در حالی که فقط یک سال از تأسیس آن می گذرد، توانست شمار قابل توجهی از کرسی های پارلمان را بدست آورد.

شبکه بی بی سی با بررسی همین موضوع ضمن اینکه این حزب را پدیده این انتخابات عنوان کرد، دلیل آن را هم تأکید  بر روی مسائلی همچون اقتصاد و نابرابری های اجتماعی عنوان کرد.


با توجه به اینکه نتانیاهو همواره به دنبال ایجاد جنگ در منطقه است و جوانان این کشور شاهد کشته شدن نیروهای ارتش خود هستند، حاضر نشدند با رای دادن به حزب نتانیاهو شاهد ادامه این ماجرا باشند چراکه لاپید در شعارهای انتخاباتی اش به جوانان و قشر مذهبی اسرائیل وعده هایی چون، استفاده از امکانات دولتی، نرفتن به سربازی و دریافت کمک هزینه های دولتی را داده بوده است.
کارشناس این شبکه "بابک اسحاقی" که کارمند شبکه 2 اسرائیل است مدعی شد جوانان اسرائیلی که به دنبال رفاه اجتماعی بیشتری هستند وعده های خوبی از سوی لاپید دریافت کرده اند.
این کارشناس همچنین یادآور شد که نتانیاهو با توجه به نداشتن تعداد کرسی های لازم برای تشکیل دولت باید با احزاب دیگر ائتلاف کند که وی برای این امر کار بسیار دشواری در پیش دارد لذا نمی تواند تا یک هفته دیگر هم از پس این کار برآید./9161/خ
 

ارسال نظرات