۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۵۴۱۷۲

حجت الاسلام المشعل بار دیگر به ریاست شورای اسلامی علمای بحرین انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید مجید المشعل با آرای اعضای جدید هیأت مرکزی مجددا و برای دوره چهار ساله به عنوان رییس شورای اسلامی علمای بحرین انتخاب شد.
حجت الاسلام المشعل رييس شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجید المشعل، رییس شورای اسلامی علمای بحرین با رأی اعضای جدید هیأت مرکزی این شورا برای دومین بار پیاپی به عنوان رییس این شورا انتخاب شد.

 

اعضای جدید هیأت مرکزی شورای اسلامی بحرین که چند روز پیش از سوی علما و اعضای این شورا انتخاب شدند برای انتخاب رییس جدید شورای اسلامی علما تشکیل جلسه داده که حجت الاسلام المشعل بار دیگر برای ریاست چهار ساله این شورا انتخاب شد.

 

همچنین حجج الاسلام شیخ محمود العالی به عنوان نائب رییس، سید محسن الغریفی به عنوان دبیر، منیر المعتوق به عنوان مسؤول مالی، شیخ فاضل الزاکی بار دیگر به عنوان رییس کمیسیون شرعی، شیخ رائد الستری به عنوان مسؤول برنامه ریزی و شیخ محمد خجسته به عنوان مسؤول روابط عمومی انتخاب شدند.

 

اعضای جدید هیأت مرکزی شورای اسلامی علمای بحرین، روز گذشته به شهر دراز سفر و با آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان و آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای برجسته این کشور دیدار و گفت‎وگو کردند.

 

آیت الله عیسی قاسم در این مراسم از انتخاب این اعضا ابراز خرسندی کرد و گفت: دیدگاه کاملا واضح و اهداف نیز واضح هستند و چالش‎ها نیز بر هیچ کس پوشیده نیست، همه باید در زمینه فکری، برنامه ریزی و عملی تلاش کنند.

 

وی خطاب به اعضای جدید هیأت مرکزی، تصریح کرد: مطمئنم در پرتو ایمان به این پروژه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنید؛ شما باید دوره گذشته را مورد بررسی قرار داده و درصدد گسترش و پیشرفت برنامه‎ها باشید.

 

رهبر شیعیان بحرین حضور فعال شورای اسلامی در فعالیت‎های سیاسی را مهم دانست و خاطر نشان ساخت: وظیفه اساسی این شورا توجه به مسائل دینی، فرهنگی و تبلیغی است، اما پرداختن به مسائل سیاسی هیچ منافاتی با این وظایف ندارد.

 

آیت الله عیسی قاسم در بخش پایانی سخنان خود، گفت: مسؤولیت فرهنگی شورای اسلامی در زمینه فرهنگی به دو بخش تولیدات فرهنگی برجسته و پیگیری و نظارت بر وضع فرهنگی در کشور تقسیم می شود. در بخش اول باید به ظهور و پیشرفت نخبگان علمی و عملی پرداخت و در بخش دوم نیز باید رابطه محکم و همه گیری با سایر موسسه‎های جامعه جهت همکاری در زمینه‎های مختلف برقرار کرد.

 

آیت الله سید عبدالله الغریفی نیز بر لزوم مطالعه فعالیت‎های صورت گرفته در عمر هشت ساله شورای اسلامی و استفاده از تجربه‎های و درس گرفتن از اقدامات نامطلوب تاکید کرد.

وی همچنین استفاده از تجربه‎های اعضای سابق هیأت مرکزی و تلاش برای نزدیک ساختن علما با شورای اسلامی علما را خواستار شد.

 

حجت الاسلام سید مجید المشعل که بار دیگر به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی علما انتخاب شد نیز با تاکید بر تلاش همه اعضای این هیأت برای پیشرفت و گسترش مسائل فرهنگی و دینی در جامعه، اظهار داشت: در ابتدای فعالیت خود به دیدار علما آمدیم تا نشان دهیم که پیرو خط نمادهای دینی و علما هستیم و از رهنمودهای آنان جهت فعالیت شورا دریغ نخواهیم کرد./980/ب901/ک

ارسال نظرات