۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۵۴۱۸۱
در اقدامی عجیب؛

دادگاه آل‎خلیفه یکی از شهدای بحرینی را به 3 سال حبس محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه استیناف آل خلیفه، یکی از شهدای انقلابی بحرین را به 3 سال حبس محکوم و حکم اعدام و حبس ابد دو جوان دیگر را تایید کرد.
محمد مشيمع شهيد انقلابي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه استیناف نظام فاسد آل خلیفه در اقدامی تاسف برانگیز، یکی از شهدای انقلاب مشروع و مردمی در این کشور را به سه سال حبس محکوم کرد.

 

محمد علی محمد مشیمع 23 ساله که چندی پیش بر اثر شکنجه و گسترش بیماری در زندان‎های آل خلیفه به شهادت رسیده بود از سوی دادگاه به 3 سال حبس محکوم شد.

 

این جوان 23 ساله که از بیماری حادی رنج می برد طاقت شکنجه‎های صورت گرفته از سوی جلادان آل خلیفه را نداشت و در روز یازدهم مهر، جان خود را در زندان از دست داد تا به جرگه شهدای انقلاب ملت بحرین بپیوندد.

 

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با صدور پیامی، حکم جدید دادگاه آل خلیفه علیه این شهید را به شدت محکوم کرد و افزود: صدور احکام عجیب و ظالمانه از سوی دادگاه استیناف علیه جمعی از تظاهرکنندگان بحرینی خصوصا یکی از شهدایی که به دلیل جلوگیری از درمان در زندان به شهادت رسید بار دیگر ماهیت نظام را روشن ساخت.

 

این جمعیت تاکید کرد: این حکم نشان دهنده اوج گستاخی نظام و بی ارزش شمردن جان شهروندان است. شهروندان بحرینی به دلیل خشونت و شیوه سرکوب‎گرایانه نظام در زندان به شهادت می رسند.

 

الوفاق اسلامی ادامه داد: آل خلیفه از محاکمه‎های صوری به عنوان ابرازی برای مجازات شهروندان و سرکوب معارضه استفاده می کند. این احکام پیامی برای همه سازمان‎های حقوقی جهان که پیگیر مساله بحرین است، به شمار می آید.

 

در پایان آمده است: ظلم رژیم آل خلیفه از حد و مرز گذشته و به یک حالت فوق العاده و استثنایی مبدل شده است.

 

گفتنی است دادگاه استیناف بحرین علاوه بر حکم حبس سه ساله برای شهید محمد علی محمد مشیمع، حکم اعدام علی الطویل 22 ساله و حبس ابد علی الشملول را تایید کرد./980/ب902/ک

ارسال نظرات