۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۵۴۲۸۳
نماینده آیت الله سیستانی:

وهابیت به هیچ کدام از مذاهب اسلامی وابسته نیست

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا با اشاره به اینکه وهابیت اصلاح پذیر نیست و باید از آن دوری کرد، گفت: وهابیت به هیچ کدام از مذاهب اسلامی وابسته نیست.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: مسلمانان در برهه کنونی به گسترش روابط با غیرمسلمانان خصوصا مراکز علم و معرفت و فرهنگ در این کشورها نیاز دارند تا بتوانند جهانیان را شخصیت و ابعاد سیره نبوی آشنا سازند.

 

وی افزود: معرفی اسلام راستین در پرتو مخدوش شدن چهره اسلام پس از عملیات تروریستی که از سوی برخی گروه‎ها در نقاط مختلف جهان صورت می گیرد، ضروری است.

 

حجت الاسلام کربلایی بر لزوم دوری از اندیشه‎های وهابیت تاکید کرد و اظهار داشت: صداهای افراطی که در گوشه و کنار جهان شنیده می شود و به یک جریان خاصی وابسته نیست را نمی توان خاموش ساخت، بنابراین از همگان می خواهیم از این صداها دوری جسته و به آن گوش ندهند.

 

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: این گروه به هیچ وجه نماینده جریان عمومی مذاهب اسلامی نیست و از افکار اصیل دین که بر احترام متقابل استوار بوده به شدت دور است. ما باید بر اشتراک‎هایی نظیر قداست رسول اکرم(ص) برای وحدت استفاده کنیم.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، انفجار تروریستی در یکی از حسینیه‎های شیعیان ترکمن را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: انفجار تروریستی در یکی از حسینیه‎های شیعیان در شهر طوزخورماتو در کرکوک که به شهادت 43 تن و جراحت 85 تن منجر شد بسیار شنیع بود.

 

خطیب جمعه کربلا تاکید کرد: متاسفانه جنایت علیه شیعیان ترکمن این شهر بارها تکرار شده و رنگ و بوی طایفه‎ای گرفته است. حمایت و حفظ امنیت اقلیت‎های مسیحی، ترکمن، ایزدی و صائبی در قانون اساسی آمده است و دولت و نیروهای امنیتی موظفند امنیت را برای اقلیت‎ها تامین کنند./98/ب901/ک

ارسال نظرات