۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۵۴۳۶۳
استاد حوزه و دانشگاه:

وهابیت بزرگ‌ترین تهدید برای تحقق وحدت اسلامی است

خبرگزرای رسا ـ حجت الاسلام شجاعی گفت: وهابیت به عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای تحقق وحدت حقیقی میان فرق اسلامی مطرح است، حتی اهل سنت نیز از وهابیت اعلام تبری می کند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام احمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه‌های، اردبیل امروز در همایش «وحدت رمز بقای جامعه اسلامی» در دانشگاه محقق اردبیلی که با حضور طلاب و دانشجویان همراه بود، اظهار داشت:‌ هفته وحدت یکی از یادگارهای ارزشمند نهضت تاریخی امام راحل است که هنوز هم امت اسلامی از برکات این وحدت بهره‌مند هستند.

 

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی نخستین بارقه های وحدت میان مسلمانان را رقم زد، خاطرنشان کرد: سقوط دیکتاتورهای دست نشانده غرب در منطقه نشان از صدور آرمان‌های وحدت بخش امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است، رمز بقا و تداوم ارزش‌های اسلامی نیز در وحدت مسلمانان نهفته است.

 

حجت الاسلام شجاعی با بیان این‌که وحدت به معنای همسویی در تفکر، اهداف و آرمان‌ها است، تصریح کرد: نباید وحدت اسلامی را تنها در مسأله شیعه و سنی خلاصه کرد، امروز معنای وحدت و استراتژی وحدت اسلامی بسیار فراتر از مسائل تئوریک و نظری است.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: همسو شدن غیر از یگانه شدن است و گاه در ذهن‌ها این سؤال حادث می‌شود که آیا وحدت به معنای یکی شدن شیعه و سنی است؟ در پاسخ باید اذعان داشت که هدف این نیست که شیعه سنی شده و یا سنی به شیعه گرایش پیدا کند.

 

وی با اشاره به این‌که امام راحل از طرح ابتکاری هفته وحدت اهدافی بسیار بزرگ و فرامنطقه‌ای را دنبال می کردند، گفت: بهترین تعابیر وحدت اسلامی در کلام رهبر انقلاب تجلی یافته است، مفهوم وحدت آن است که در عین تعدد علایق و سلایق همه مسلمانان بر محور خدای واحد، قرآن کریم و نبی خدا هم هدف و همسو حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام شجاعی با تأکید بر این‌که دشمنان همواره با بزرگنمایی از اختلافات عقیدتی جزئی به دنبال آتش‌افروزی و مسلمان‌کشی در جوامع اسلامی بوده اند، گفت: وهابیت به عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای تحقق وحدت حقیقی میان فرق اسلامی مطرح است، حتی اهل سنت نیز از وهابیت اعلام تبری می کند./935/پ202/س

ارسال نظرات