۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۵۴۵۰۶

گردهمایی روحانیان شیعه و سنی نمین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت، گردهمایی علما و روحانیان شیعه و اهل سنت شهرستان نمین از توابع استان اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در همایش مشترک روحانیان شیعه و اهل سنت شهرستان نمین با تأکید بر این‌که پیامبر نور و رحمت، منادی وحدت و همگرایی میان امت اسلامی بوده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت ملت ایران به پیروزی رسید و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را مضمحل کرد.

 

وی با بیان این‌که بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جوامع اسلامی نشأت گرفته از عدم وحدت میان مسلمانان بوده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد بروز بحران‌ها و اشغالگری‌های نظامی در برخی ممالک اسلامی هستیم، ناشی از عدم وحدت میان مسلمانان و عدم درک پیام برادری و برابری مسلمانان است.

 

حجت الاسلام ستوده، میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) را فرصتی برای واکاوی برای شناخت مشترکات در جهت همگرایی هرچه بیشتر شیعه و سنی دانست و گفت: روحانیان شیعه و سنی شهرستان نمین می توانند با تشریح و تبیین نحوه حاکمیت و سیره عملی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) مودت و محبت نبوی را ترویج کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال ترویج اسلامی بی تفاوت نسبت به اوضاع و شرایط سیاسی حاکم بر منطقه و جهان هستند، تصریح کرد: از نظر شیعه اسلام منهای سیاست معنا ندارد، همانطور که مرحوم مدرس فرمود؛ سیاست ما عین دیانت ما است.

 

وی روحانیان را زبان گویای دین و مروج اصلی ارزش های الهی در جامعه دانست و گفت: روحانیت شیعه و سنی هر دو یک کلام را ترویج می کنند، اما دشمنان تعابیری مختلف از گفتارها بیان می کند تا شاید با تفرقه‌افکنی بتواند به مقاصد شوم خود دست یابند، امروز وحدت لازمه توسعه و تعالی نظام اسلامی است.

 

همچنین حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه نمین با تأکید بر ضرورت عقلی و نقلی وحدت جامعه اسلامی اظهار داشت: وحدت زیربنای توسعه و شکوفایی تمدن اسلامی در قرن بیست و یکم است، چراکه آینده جهان از آن تمدن اسلامی و پرچمدار آن ایران اسلامی است.

 

وی خواستار مجاهدت روحانیت شیعه و اهل سنت در راستای تحکیم پایه های تمدن اسلامی شد و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اصول لازم برای تجلی تمدن اسلامی توجه ویژه به سبک زندگی مردم است، روحانیان برای تقویت مبانی اعتقادی مردم بایستی رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در این عرصه را بیش از پیش ترویج دهند./935/پ203/ب

ارسال نظرات