۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۵۶۷
آیت الله ایمانی:

تفاوت های عقیدتی امری طبیعی است و نباید سبب اختلاف مسلمانان شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر این که باید دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف خود برای تفرقه افکنی ناکام بگذاریم، گفت: اگر مدیریت خوبی در واکنش به ترورهای وهابیت داشته باشیم دشمنان مأیوس شده و دست از این اقدامات بر می دارند.
آيت الله ايماني

آیت‌الله اسد‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اقدامات تروریستی وهابیت برای تفرقه افکنی بین مسلمانان را نقشه دوره ای و گذرای دشمنان اسلام دانست و اظهار داشت: اگر امت اسلامی بتوانند این شرایط را به خوبی مدیریت کنند و نگذارند هدف دشمنان محقق شود، آنها از این کار مأیوس شده و دست خواهند کشید.


وی با بیان این حربه ترور و کشتار از سوی دشمنان تازگی ندارد، گفت: در هر انقلابی یکسری اقدامات این چنینی انجام می دهند تا آن را مهار و منحرف کنند؛ در اوایل انقلاب نیز منافقین این نقش را بازی می کردند و در کوچه و خیابان و حتی با حمله به منازل مردم آنها را می کشتند تنها به جرم این که ظاهری مذهبی و انقلابی دارند.

 
نخبگان جوامع اسلامی مردم را از نقشه تفرقه افکنانه دشمنان آگاه کنند
امام جمعه شیراز افزود: خواص و نخبگان جامعه وظیفه دارند بدنه مردم را نسبت به شرایط زمان آگاه کنند؛ تسامح و تساهل خواص در جامعه پیامدهای فراوانی دارد؛ اینها باید مردم خود را بیدار کنند و نسبت به نقشه های دشمن توجه دهند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس با توصیه به پرهیز از تعصب های بی جا و تحریک کننده طرف مقابل، گفت: نباید تعصبات یکدیگر را تحریک کنیم زیرا در این حالت عقل کارایی نخواهد داشت و آینده نگری را از بین می برد.


آیت الله ایمانی بهترین راه تقویت وحدت میان مسلمانان را تکیه روی نکات مثبت و اشتراکات همدیگر عنوان و اضافه کرد: خداوند در قرآن به اهل کتاب می فرماید بیایید روی مطالبی که همه قبول دارید مانند توحید مشترک باشید؛ با توجه به این سفارش قرآن ما مسلمانان باید بهتر بتوانیم با یکدیگر به تفاهم و وحدت برسیم.


تفاوت های عقیدتی امری طبیعی است و نباید موجب اختلاف شود
وی با بیان این که نقاط مشترک بسیار زیادی میان مسلمانان وجود دارد، گفت: دین، کتاب آسمانی، پیامبر(ص) و قبله ما یکی است؛ اختلاف در مسائل فقهی و عقیدتی در همه ملیت ها و مجموعه های مذهبی وجود دارد، اگر همه مردم دنیا مثل هم فکر می کردند دیگر زمینه رشد و بالندگی فراهم نمی شد؛ تفاوت در اندیشه طبیعی است اما نباید موجب اختلاف شود.


امام جمعه شیراز حفظ وحدت را در همه زمان ها ضروری خواند و ابراز داشت: در برخی مقاطع و شرایط خاص یکپارچگی مسلمانان اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ امروز دشمنان اسلام صف آرایی واحدی دارند بنابراین همه مسلمانان نیز باید در یک صف مقابل آنها بایستند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: دشمنان امروز همانند جنگ احزاب در صدر اسلام، با هر عقیده و اختلافی علیه مسلمانان متحد شده اند بنابراین ما نیز تنها با حفظ وحدت، تحت رهبری واحد و با هدف مشترک می توانیم بر آنها فائق آییم؛ اختلافات قومی، گروهی و مذهبی آب به آسیاب دشمن ریختن و کمک به موجودیت آنها است؛ نباید به مقدسات یکدیگر بی احترامی کنیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات