۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۵۴۶۰۰
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

ایران پرچم‎دار نشر و تبلیغ معارف قرآنی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم دار نشر و تبلیغ معارف قرآنی در جهان است، گفت: جایگاه ویژه قرآنی در بین کشورهای اسلامی مرهون ولایتمداری و خون شهدای این انقلاب است.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز در افتتاحیه سی و پنجمین مسابقات سراسری قرآن در سالن اجتماعات هلال احمر ساری، با تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و میلاد با سعادت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت گفت: خدا را سپاسگزاریم که توفیق داد تا 35 دوره از مسابقات قرآن برگزار و امروز در استان لاله خیز، ولایتمدار و عالم پرور مازندارن که با سابقه درخشان از عالمان، فقها و بزرگان دینی دارای افتخارات فراوان است، باشیم.

 

وی با بیان این که مازندارن در انقلاب و نظام نقش ارزنده و بی بدیل داشته است خاطر نشان کرد: امروز نیز با پذیرفتن برگزاری این دوره از مسابقات در ساری، اعتقادات خود را به نمایش گذاشته است.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: این دوره از مسابقات حاصل تلاش یک هزار و 624 مسابقه شهرستانی در مناطق مختلف کشور است که از بین 920 هزار نفر برگزیده این مسابقات تعداد 450 نفر از برادران و خواهران در این دوره ازمسابقات در رشته های ترتیل، حفظ، قرائت و آشنایی با مفاهیم قرآنی به مدت شش روز شرکت می کنند.

 

وی گفت: برگزاری این مسابقات توفیق الهی است که به برکت قرآن، ولایت و امامت و رهبری و برکت خون شهدایی حاصل شده است که بی نام و نشان از انقلاب و اهل بیت(ع) دفاع کردند تا برنامه های قرآنی برگزار شود.

 

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: اکنون به برکت همین انقلاب ایران اسلامی رشد بالنده در جهان داشته و در بین کشورهای اسلامی دارای جایگاه ویژه و ارزنده ای است که تاقبل از انقلاب چنین جایگاه قرآنی برای ایران متصور نبود.

 

وی افزود: ایران اسلامی از جمله کشورهای اسلامی دارای رتبه ممتاز در شرایط مختلف است و ما افتخار می کنیم که پرچمدار قرآن در زمنیه های مختلف قرآنی اعم از قرائت، آشنایی و عمل به قرآن هستیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات