۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۵۴۶۵۳

بوستان قرآنی تبریز میزبان پژوهشگران قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ بوستان قرآنی تبریز پس از بهره‌برداری هم اکنون میزبان پژوهشگران، فعالان و اندیشمندان علوم قرآنی است.
بوستان قرآني تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، داوود امیرحقیان، شهردار منطقه 7 تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به این‌که بوستان قرانی تبریز یکی از مهم ترین پروژه‌های منطقه 7 هم اکنون در حال تکمیل و بهره‌برداری است، اظهار داشت: اولین بوستان قرآن شمال غرب کشور در فضایی بالغ بر 9 هزار مترمربع احداث شده است.

 

وی با اشاره به این‌که بوستان قرانی تبریز دارای دارالقرآن در 2 طبقه و هرطبقه به مساحت 400 متر مربع برای برگزاری کلاس های آموزشی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این بوستان که در انتهای خیابان اشرفی لاله، خیابان جلالیه، جنب ایستگاه آتش نشانی واقع شده هم اکنون میزبان پژوهشگران، فعالان و اندیشمندان علوم قرآنی است.

 

امیرحقیان افزود: نخستین بوستان قرآنی شمال‌غرب کشور به همت شهرداری منطقه 7 تبریز در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی و نشر آموزه های دینی و نیز فراهم نمودن فضای معنوی با استفاده از نمادها و تصاویر حجمی از کلام الله مجید و اهل بیت(ع) احداث و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

 

شهردار منطقه 7 تبریز با اشاره به تفاوت‌های بوستان قرآن با سایر بوستان‌های موجود در سطح شهر خاطرنشان کرد: احداث دارالقرآن در محوطه داخلی بوستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی از جمله ویژگی های خاص این مجموعه به شمار می‌رود و در کنار از المان‌هایی که برگرفته از موضوعات قرآنی است و اهل بیت (ع) استفاده شده است.

 

وی ادامه داد: از جمله فضاها و المان های پیش بینی شده در این پروژه می توان به سر درب بوستان در طرح رحل قرآن، المان پنج تن آل عبا و چهارده معصوم، سکوی حدیث ثقلین و معصوم، مسیر قرآنی، مسیر نهج البلاغه، مسیر قرآنی، سکوی نماز برای ترویج اقامه نماز، آلاچیق آفرینش و کلاس‌های آموزشی قرآن کریم اشاره کرد.

 

امیرحقیان دیوار محوطه داخلی اشاره به داستان های کوتاه قرآنی، دیوار محوطه خارجی اشاره به 8 درب بهشت، دیوار محوطه پشتی اشاره به 7 درب جهنم، اشاره به اسماء الهی در فضای سبز داخلی را از دیگر المان های این پروژه عنوان کرد و گفت: به دنبال راه‌اندازی نمایشگاه دائمی شهر کتاب در جنب کتابخانه مرکزی تبریز نیز هستیم.

 

وی از احداث سالن ازدواج آسان برای عموم زوج‌های جوان تبریز خبر داد و گفت: این مجموعه زیبا که در جاده ملت(سنتو)، به طرف اول اتوبان شهید کسائی جنب کارگاه امانی شهرداری منطقه 7  واقع شده تنها با دریافت 50 هزار تومان برای برگزاری جشن ازدواج جوانان تبریزی اجاره داده می شود./935/د104/ب

ارسال نظرات