۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۵۴۸۸۹

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به استفاده اسرائیل از گلوله‎های جنگی علیه فلسطینیان

خبرگزاری رسا ـ سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به استفاده روزافزون رژیم صهیونیستی از مهمات جنگی علیه فلسطینیان مناطق اشغالی ابراز کرد.
نظاميان صهيونيست

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، سازمان ملل متحد در بیانیه‎ای که امروز منتشر شد نسبت به استفاده روزافزون ارتش رژیم صهیونیستی از مهمات جنگی علیه فلسطینیان مناطق اشغالی و افزایش آمار قربانیان ابراز نگرانی کرد.


جمیز راولی، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور مسائل بشردوستانه در بیانیه خود گفت: سازمان ملل به طور جدی نگران افزایش آمار قربانیان فلسطینی به علت استفاده از مهمات جنگی توسط نیروهای اسرائیلی در مناطق اشغالی کرانه باختری است.


در این بیانیه خاطرنشان شده است که از اواسط ماه نوامبر 2012 تاکنون هشت فلسطینی در کرانه باختری بر اثر شلیک گلوله های جنگی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی جان باخته اند که در میان آنان سه کودک و یک زن نیز حضور داشتند.


جیمز راولی خواستار محدویت هر چه بیشتر در استفاده از گلوله های واقعی برای جلوگیری از افزایش قربانیان فلسطینی شد.


وی گفت: استفاده از مهمات جنگی علیه شهروندان عادی خلاف قوانین بین المللی است و چنین اتفاقاتی را باید به صورت کاملا بی طرفانه بررسی کرد.


رژیم تل آویو چندی پیش حاضر نشد در یکی از جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شرکت کند، این جلسه برای بررسی پرونده تخلفات اسرائیل در زیر پا گذاردن حقوق فلسطینیان تشکیل شده بود.


اسرائیل عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل نیست و تمامی ارتباطات خود با این شورا را نیز پس از مارس 2012 و به دنبال تصویب قطعنامه ای در این شورا در محکومیت شهرک سازی های این رژیم، به طور کامل قطع کرد./990/ب902/د

ارسال نظرات