۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۹۵۷
استاد حوزه علمیه:

وحدت حوزه و دانشگاه ضامن تحکیم ارزش های انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه ضامن تحکیم ارزش های انقلاب است، بیان داشت: زمانی که وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود کاربرد این دو نهاد مقدس به عنوان الگو و منبع بزرگ تمدنی خواهد شد.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام سید جعفر رضایی، استاد حوزه علمیه استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که زمانی وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود که حوزه دین را علمی و ساحت علم را نیز دینی کنیم، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه امری مهم و اساسی است که باید در راستای تحقق آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه ضامن تحکیم ارزش های انقلاب است، بیان داشت: زمانی که وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود کاربرد این دو نهاد مقدس به عنوان الگو و منبع بزرگ تمدنی خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که رسیدن به این آرمان های ارزنده نیازمند زمان است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده به سمت آن حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید تلاش وافری را در راستای وحدت افزایی این دو نهاد مقدس به کار گیرند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که باید بسترهای لازم به منظور تعامل و وحدت بیشتر حوزه های علمیه و دانشگاه ها فراهم شود، بیان داشت: نزدیکی این دو نهاد مقدس موجب شکل گیری حرکت ها و برنامه های ماندگار در نظام اسلامی می شود که باید نسبت به این امر ارزنده توجه خاصی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه کله بست مازندران با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه می تواند گام ارزنده ای در مقابله با برنامه ها و نقشه های خصمانه دشمنان در جنگ نرم باشد، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند تا از هر فرصتی به جامعه ما آسیب برسانند که حوزویان و دانشگاهیان باید در راستای مقابله با آنان و ترسیم برنامه ارزنده فرهنگی برخاسته از تعالیم والای دینی تلاش کنند.

 

وی همچنین به تلاش گسترده دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دو مرکز بزرگ علمی نظام اسلامی باید با تعامل و گسترش دایره همکاری ها در جهت تعالی و سعادت نظام اسلامی گام بر دارند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که تفرقه و اختلاف میان روحانیت و دانشگاهیان خواسته اصلی دشمنان نظام دینی است، بیان داشت: در شرایطی که دشمنان از هر روزنه ای برای تفرقه افکنی و سوء استفاده در کشور استفاده می کنند تنها راه خنثی کردن توطئه های شوم دشمنان وحدت همه گروه های کشور به ویژه حوزه و روحانیت به عنوان دو بال و پشتوانه اصلی نظام دینی است./950/ت303/ب

ارسال نظرات