۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۵۴۹۸۵
سازمان ملل اعلام کرد؛

هدف از شهرک سازی‎های اسرائیل آوارگی فلسطینیان است

خبرگزاری رسا ـ بازرسان کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که هدف از تحقیرها و خشونت‎هایی که علیه فلسطینیان و اموال آنان صورت می گیرد آنست که مردم ساکن در این مناطق را از زمین‎هایشان فراری ساخته و راه را برای توسعه شهرک سازی‎ها هموار کنند.
شهرک سازي اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، بازرسان کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل از اسرائیل خواستند توسعه شهرک سازی‎ها را متوقف کرده و شهرک نشینان صهیونیست نیز از مناطق اشغالی کرانه باختری خارج شوند.


به گفته بازرسان سازمان ملل، شهرک سازی در مناطق اشغالی در تضاد کامل با قوانین بین المللی قرار دارد.


کریستین شانه، قاضی فرانسوی که یکی از اعضای گروه بازرسان کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل است در بیانیه ای عنوان کرد: اسرائیل باید به موجب ماده 49 کنوانسیون چهارم ژنو، توسعه شهرک سازی های خود را بدون هیچ پیش شرطی متوقف کند و هر چه سریعتر فرایند خارج کردن تمامی شهرک نشینان را از مناطق اشغالی آغاز کند. 


در این بیانیه همچنین آمده است که شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در تضاد کامل با کنوانسیون های سال 1949 ژنو قرار دارد که انتقال شهروندان عادی را به مناطق اشغالی ممنوع کرده و آن را یکی از جنایات جنگی می داند که می تواند به وسیله دادگاه بین المللی جنایی مورد محاکمه قرار گیرد.


اسرائیل در ماه مارس گذشته مدعی شد شورای حقوق بشر سازمان ملل با این رژیم خصومت دیرینه دارد و به همین دلیل با بازرسان این شورا که قصد بررسی تاثیرات شهرک سازی در مناطق اشغالی را داشتند، همکاری نکرد.


بازرسان مستقل سازمان ملل با بیش از پنجاه نفر که در ماه نوامبر به اردن آمده بودند مصاحبه کرده و به تخلفات بسیاری در جریان توسعه شهرک های صهیونیست نشین پی بردند که مصادره زمین های فلسطینیان، آسیب به مزارع زیتون و خشونت های شهرک نشینان بخشی از آنها است.


در گزارشی که بازرسان سازمان ملل پس از این مصاحبه ها منتشر کردند آمده است: ما اعتقاد داریم که هدف از تحقیرها و خشونت هایی که علیه فلسطینیان و اموال آنان صورت می گیرد آن است که مردم ساکن در این مناطق را از زمین هایشان فرای ساخته و راه را برای توسعه شهرک سازی ها هموار کنند.


طبق گزارش سازمان ملل، از سال 1967 میلادی در حدود دویست و پنجاه شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری ساخته شده و بیش از پانصد و بیست هزار شهرک نشین در آنها سکونت دارند.


سازمان ملل در گزارش دیگری عنوان کرده است که این شهرک ها دسترسی فلسطینیان به منابع آب و زمین های کشاورزی را محدود کرده است./990/ب902/د

ارسال نظرات