۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۵۵۰۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

وحدت مسلمانان دشمنان را وادار به عقب‌نشینی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان دامن زدن به برخی اختلاف های مذهبی را از مهم ترین سیاست‌های دشمن برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با گرامی داشت هفته وحدت، این هفته را بهترین فرصت برای نمایش اتحاد و همدلی مسلمانان دانست و گفت: وحدت کلمه اصل نخست اعتقادی ما را تشکیل می‌دهد و حفظ آن در راستای تقویت اسلامی بسیار حیاتی است.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام همواره می‌خواهند با ایجاد تفرقه و اختلاف به اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی دست یابند، افزود: اختلاف و ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی خسارت جبران‌ ناپذیری دارد و سبب می‌شود دشمنان اسلام به اهداف پلید خود برسند که مسلمانان باید نسبت به این مسأله هشیار باشند.

 

وی با تأکید بر این که مسلمانان در همه دنیا باید منش، اخلاق و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و در راستای اهداف و آرمان‌های آن بزرگوار گام بردارند، ادامه داد: مسلمانان باید اشتراک‌های خود را که بیش از تفاوت‌های جزیی است تقویت و ترویج کنند و از دامن زدن به مسائل جزئی بپرهیزند.

 

حجت الاسلام یاری وحدت را رمز پیروزی کشورهای اسلامی در مقابل دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: امروز وحدت و برادری مهم‌ترین نیاز امت‌های اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی است و این وحدت با اعمال و رفتار مسلمانان تحقق می‌یابد.

 

این کارشناس فرهنگی دامن زدن به برخی اختلاف های مذهبی را از مهم ترین سیاست‌های دشمن برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان دانست و تصریح کرد: شیعه و سنی از نقاط مشترک بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تکیه بر این نقاط مشترک بر وحدت و همدلی میان خود بیافزایند.

 

وی اقتدار و سربلندی انقلاب اسلامی را نتیجه وحدت و همدلی مردم ایران دانست و با بیان این که وحدت فرق و مذاهب ایران اسلامی از برکات انقلاب و محصول تلاش های امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب است، افزود: همه اقوام و مذاهب باید از اختلاف ها پرهیز کنند و به تعبیر قرآن به ریسمان الهی چنگ بزنند.

 

وی استکبار جهانی را دشمن مشترک همه مسلمانان جهان خواند و خاطر‌نشان کرد: استکبار جهانی در 34 سال تاریخ انقلاب همواره تهدید و توطئه کرده و با وحدت و همدلی مذاهب و مردم ایران شکست خورده است، همین وحدت و همدلی مسلمانان سبب نا‌امیدی و عقب نشینی دشمنان می‌شود.

 

وی با اشاره به این که وحدت کلمه اصل نخست اعتقادی ما را که توحید است، تشکیل می‌دهد و حفظ وحدت در راستای تقویت اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: برگزاری مناسب و با شکوه آیین‌های گرامی‌داشت هفته وحدت نقش مهمی در تداوم همدلی و وحدت اقشار مختلف مردم اهل تسنن و تشیع و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد./950/ت302/س

ارسال نظرات