۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۵۰۴۳
امام جمعه زنجان:

استقلال سیاسی ایران اسلامی بستر تحولات اجتماعی و فرهنگی را فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که وابستگی سیاسی و اقتصادی به غرب موجب وابستگی فرهنگی و اعتقادی به نظام سلطه و کفار شده بود، گفت: امروز بستر مناسبی برای خودکفایی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاصل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ کشور به شمار می رود، اظهار داشت: بزرگ ترین هنر انقلاب اسلامی سقوط رژیمی است که کاملا وابسته به غرب و آمریکا بوده و اراده ملت ایران را به پایمال کرده بود.

 

وی با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دول غربی نسبت به ملت ایران نگاهی عقب‌مانده و متحجر داشتند، خاطرنشان کرد: تمدن امروز غربی مدیون دانشمندان ایرانی و اسلامی است، طلیعه باشکوه انقلاب اسلامی فرهنگ غلط تحقیر و سرکوب ملت ایران را به نگرش عزتمند و باغرور تبدیل کرد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تنها در داخل کشور محدود نبوده است، تصریح کرد: امروز به مرحله‌ای از تاریخ انقلاب رسیده‌ایم که ملت‌های آزاده و مظلوم منطقه‌ای، آرمان و هدف ملت انقلابی ایران را الگویی برای نهضت آزادی‌بخش و عدالت‌خواهانه خود قرار داده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که قطع سلطه بیگانگان و دستیابی به استقلال سیاسی بزرگ ترین ثمره انقلاب اسلامی بوده است، گفت: وابستگی سیاسی و اقتصادی به غرب موجب وابستگی فرهنگی و اعتقادی به نظام سلطه و کفار شده بود، اما امروز به برکت استقلال سیاسی بستر مناسبی برای خودکفایی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاصل شده است.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را خط بطلانی بر تفکرات سوسیالیستی و کمونیستی غرب و شرق دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به رهبری روحانیت دینی به پیروزی رسید که سال‌ها نظام کمونیستی و سوسیالیستی جدایی دین از سیاست را در جهان نهادینه کرده بودند، اما انقلاب ملت ایران الگویی متفاوت برای حکومت دینی در جوامع بشری ارایه کرد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که تمام ارکان و پایه های نظام اسلامی ایران مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام و آیات قرآنی است، گفت: ارزش های اسلامی و اتکای مردم به آموزه های دینی، حضور در صحنه و رهبری امام خمینی(ره) عوامل مهم در پیروزی نهضت عاشورایی ملت ایران در سال 57 بود، هنوز پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب دشمنان قادر به تحلیل درست از ریشه های این نهضت نیستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تداوم راه و آرمان الهی امام و شهدا را مجاهدت در عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: خبرهایی که در روزهای گذشته از پرتاپ موشک فضانورد حامل موجود زنده مخابره شده است، جهان را مات و مبهوت خود کرده، چراکه این فناوری تاکنون تنها در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورهای غربی بوده است.

 

وی این موفقیت ارزشمند را مرهون مجاهدت علمی و نبوغ جوانان و متخصصان ایرانی دانست و با تأکید بر این‌که توانایی تولید علم یکی از مهمترین اصول مهم در خودکفایی هر کشور محسوب می شود، افزود: تا پایان دهه فجر شاهد رونمایی از داروهای بسیار ارزشمند و کم یابی خواهیم  بود که تحولی شگرف در علم داروسازی و پزشکی محسوب می شود./9352/پ201/س

ارسال نظرات