۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۵۵۰۷۱
یکی از علمای کنیا:

ایران بهترین الگو برای وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای کنیا از مواضع وحدت انگیزانه جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایران بهترین الگو برای وحدت اسلامی است.
کنيا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ حماد محمد قاسم مزروئی، رئیس اداره شریفه ممباسا کنیا در مراسمی گفت: وحدت در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بیشتر شده است و این اتحاد به یکپارچگی و پیروزی مسلمانان می انجامد.

 

وی بیان داشت : مسلمانان در کنیا اتحاد کاملی دارند و شیعه و سنی همانند برادر و به دور از اختلاف زندگی می کنند.

 

مزروئی تاکید کرد: من از ایران و برگزار کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی به ویژه آیت الله تسخیری سپاسگذارم و مواضع و اقدام‎های وحدت طلبانه‎شان را مورد ستایش قرار می دهم.

 

رئیس اداره شریفه ادامه داد: مسأله‎ای که برای بنده جالب بود عدم جلوه دادن تشیع در برنامه‎های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و برنامه‎های آن بر محور وحدت استوار است. برنامه‎های اسلامی ایران عامل گسترش وحدت در جهان است.

 

وی وحدت در ایران را الگویی برای جهانیان دانست و گفت: ایران در زمینه‎های مختلف به فکر گسترش وحدت است و این درسی برای همه وحدت طلبان به شمار می آید.

 

شیخ مزروئی خاطر نشان ساخت: بنده از همه مسلمانان جهان می پرسم که چرا صهیونیسم بر جهان تسلط دارد اما کشورهای اسلامی نظیر ایران از داشتن چنین قدرتی محروم است.

 

وی از افزایش انفجارهای تروریستی در جهان ابراز تاسف کرد و گفت: بسیار شگفت آور است که یک انسان به خود بمب ببندد و مردم را به کشتن دهد، کدام عقل اجازه چنین کاری را می دهد./989/ب201/د

ارسال نظرات