۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۵۵۲۴۳

حدود 300 روحانی در مدارس استان زنجان فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از فعالیت تبلیغی 289 روحانی امام جماعت در مدارس این استان خبر داد.
حضور روحانيت در مدارس

امیر نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان به تشریح فعالیت تبلیغی روحانیان و طلاب حوزه های علمیه زنجان در مدارس این استان پرداخت و اظهار داشت: به برکت حضور روحانیان در مدارس، هم اکنون289 روحانی در مدارس استان حضور دارند.

 

وی از برگزاری نماز جماعت در 755 مدرسه استان زنجان خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی، تنها در 289 مدرسه امکان حضور روحانیت وجود دارد که در بقیه مدارس نماز جماعت از سوی دبیران و مدیران مدارس اقامه می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هم اکنون  397 نفر از فرهنگیان نیز به دلیل کمبود روحانی در مدارس استان زنجان برگزاری نماز جماعت در مدارس را بر عهده دارند که انتظار می رود با رفع مشکل کمبود روحانی در استان، شاهد بهره مندی دیگر دانش آموزان مدارس نیز از حضور معنوی مبلغان دینی باشیم.

 

نظری با تأکید بر این‌که حضور روحانیت در مدارس تنها به منظور اقامه نماز جماعت نیست، گفت: روحانیان مشاوران امین دبیران و مدیران مدارس در اجرای برنامه ها و طرح های دینی و فرهنگی هستند، افزون بر این‌که جلسات پاسخگویی به شبهات، بیان احکام، پرسش، پاسخ دینی و گفتمان های مذهبی با همت روحانیت و حضور پرشور دانش آموزان اجرا می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رفع مشکل کمبود روحانی و مبلغ در مدارس استان خاطرنشان کرد: این مشکل در حالی در برخی مناطق شهری مشهود است که بسیاری از مدارس روستایی نیز با این امر مواجه هستند، برکات حضور معنوی روحانیت بسیار ارزشمند و در بلند مدت تأثیرگذار و ماندگار است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این‌که نهادینه کردن هر ارزشی از دوران کودکی و سنین پایین دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: نهادینه شدن مبانی و آموزه های دینی باید از کودکی و دوران دانش آموزی صورت گیرد تا از این طریق دغدغه انحراف در سنین بالا کاهش یافته و جامعه سلامت بماند./9351/ت302/ب

ارسال نظرات