۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۲۴۴
وزیر کار انگلیس؛

کودکان نباید تاوان اشتباهات اقتصادی دولت را بپردازند

خبرگزاری رسا ـ وزیر کار انگلیس در اعتراض به سیاست‎های اقتصادی دولت دیوید کامرون گفت: کودکان نباید تاوان اشتباهات اقتصادی این دولت را بپردازند.
کودکان انگليسي فقيرتر مي شوند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، وزیر کار انگلیس در اعتراض به سیاست‎های نابسامان اقتصادی دولت دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور، گسترش فقر میان عده زیادی از کودکان انگلیسی به علت شرایط نامناسب اقتصادی، گفت: کودکان نباید تاوان اشتباهات اقتصادی دولت را بپردازند.


آمارهای رسمی که به تازگی در انگلیس منتشر شده‎اند نشان می دهند که سیاست ریاضت اقتصادی که از سوی دولت این کشور دنبال می شود در حال افزودن صد هزار کودک دیگر به زمره کودکان فقیر در انگلیس است.


در عین حال، استیو وب یکی از اعضای حزب لیبرال دموکرات انگلیس نیز تاکید کرد که 50 درصد از این کودکان در خانواده‎هایی زندگی می کنند که حداقل یکی از والدین آنان کار می کند. 


دولت انگلیس در نظر دارد از ماه آوریل آینده افزایش سالانه مزایای کارگران را محدود نماید.


این در حالی است که حتی وزیر کار انگلیس نیز با این تصمیم جدید دولت مخالفت کرد و گفت: دولت قصد دارد از مشکلات فرار کند و این حقیقت را کتمان می کند که کودکان بسیاری به دلیل مالیات سنگینی که والدین آنان باید پرداخت کنند گرفتار فقر می شوند، در حالی که دولت نیز زندگی را هر روزه برای آنان سخت تر می کند.


طرح محدود ساختن پرداخت مزایای سالانه به کارگران در انگلیس در روز هشتم ژانویه و علی رغم مخالفت های برخی از نمایندگان حزب کارگر و لیبرال دموکرات به تصویب مجلس این کشور رسید./990/ب903/د

ارسال نظرات