۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۵۵۳۴۹
حجت‎الاسلام ماندگاری:

برخی افراد به برکت انقلاب بهشتی و برخی جهنمی ‎شدند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عده‎ای به برکت نظام عوض شدند برخی از جوانان که ظاهر مناسب نداشتند با آمدن امام خمینی(ره) عوض شدند به جبهه رفته و شهید شدند در نتیجه بهشتی شدند.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت شهدا شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جمع زائران با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: وجود نازنین پیامبر(ص) قرآن ناطق و وجود نازنین حضرت معصومه(س)(س) فرزند قرآن ناطق هستند، امام راحل نیز مفسر قرآن و عترت بودند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) برای مردم نازل شدند وگرنه ما هیچ گاه مقام ایشان را درک نمیکردیم، کلام خداوند را نمیفهمیدیم، همچنین رسول الله(ص) معلم انبیا هستند.

این استاد حوزه تصریح کرد: حضرت معصومه(س) برای مردم نازل شدند تا مردم بفهمند ایشان چه جایگاه و شخصیت والایی دارند، همچنین امام راحل نیز بر ملت ایران نازل شده و در روز دوازدهم بهمن ماه به ایران وارد شدند تا ما بفهمیم که ایشان چه شخصیت بزرگواری است.

حجتالاسلام ماندگاری با بیان اینکه قرآن کریم بالاترین نعمت خداوند برای انسانها است، اظهار داشت: نعمتهای خداوند مانند قرآن، پیامبر(ص) و ائمه(ع) برای گروهی شفا هستند و برای گروهی دیگر خسارت، کسانی که از این نعمتهای الهی برای رسیدن به خدا استفاده کنند شفا یافتند و کسانی که از این نعمتها برای رسیدن به دنیا استفاده کنند خسارت دیدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما نیز از نعمتهای خداوند است که سبب شد گروهی جهنمی و گروهی بهشتی شوند، وقتی پای تکلیف و امتحان به میان میآید مشخص میشود که چه کسی اهل است و چه کسی نااهل، پیامبر(ص) و ائمه(ع) محک بودند، وقتی این بزرگواران آمدند گروهی بهشتی شدند و گروهی جهنمی.

رییس مؤسسه روایت شهدا در ادامه به برکات ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: گروهی به سبب حضرت معصومه(س) بهشتی و گروهی جهنمی میشوند، حوزه علمیه قم که اکنون بزرگترین و قویترین حوزه علمیه تشیع در جهان است به برکت حضرت معصومه(س) است و کسانی که در این حوزه درس میخوانند، تدریس کرده و معارف اهلبیت(ع) را نشر میدهند بهشتی میشوند.

وی ادامه داد: در شهر مقدس قم سالانه میلیونها زائر تردد می‏کنند و اگر کسی بخواهد این زائران را برای کسب مال گول بزند جهنمی میشود و افرد نباید به فکر سر کیسه کردن مردم باشند.

حجتالاسلام ماندگاری با اشاره به این که قرآن برای افرادی که از فرمول آن برای هدایت استفاده کنند، شفا و سعادت است، اظهار داشت: قسم دورغ خوردن به قرآن کریم، قسم خوردن به قرآن برای کسب مال سبب میشود فرد جهنمی شود.

وی افزود: امام راحل آمدند ایران و عدهای به برکت نظام عوض شدند برخی از جوانان که ظاهر مناسب نداشتند با آمدن امام خمینی(ره) عوض شدند به جبهه رفته و شهید شدند در نتیجه بهشتی شدند، همچنین عدهای از زمانی که انقلاب شده به مردم خدمت میکنند و این خود سبب بهشتی شدن فرد میشود.

این نویسنده و محقق حوزوی خاطر نشان کرد: البته برخی از افراد منافق، فتنه گر و منحرف شدند، حتی عمامه به سر بودند، شاید اگر انقلاب نمیشد باطن این افراد شناخت نمیشد، مانند بنی صدر که پدرش آخوند بود، خودش مترجم امام راحل در پاریس و یار ایشان بود ولی جهنمی شد و امروز نیز در کشورهای کفر به آتش دوزخ خود میافزاید.

رییس مؤسسه روایت شهدا با بیان این که ائمه(ع) آمدند تا چشم ما را به آخرت باز کنند، گفت: کسی که نگاهش به ائمه(ع) و قرآن نگاه آخرتی باشد نه دنیوی به سعادت رسیده و بهشتی میشود.

وی اظهار داشت: هر کسی نگاه دنیوی باشد جهنمی میشود، همچنین هر کس دیانتش کم باشد و از خط ولایت ولو یک روز جدا شود جهنمی میشود.

حجتالاسلام ماندگاری استقامت در برابر مشکلات را از دیگر عوامل بهشتی شدن فرد دانست و ابراز داشت: برخی تنها میگویند ای بابا سی و چهار سال از پیروزی انقلاب میگذرد ولی گرانی و مشکلات وجود دارد البته گرانی خوب نیست و باید مسؤولان تمام تلاش خود را انجام بدهند تا آن را رفع کنند ولی باید شکرگذار انقلاب بود.

وی ادامه داد: فرد باید شکر این انقلاب را نیز به جا بیاورد و بگوید خدایا شکر که چشم ما را باز کردی تا حق و باطل را بشناسیم، این انقلاب سبب شد تا چشم مردم مسلمانان به روی حقیقت باز شود، انقلاب سبب شد آمریکا و اسرائیل به زانو در بیایند و ان شاء الله سفره ظالمین نیز برچیده میشود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نازل شدن پیامبر(ص) قرآن و ائمه(ع) امتحانی برای بشریت بودند، امام خمینی(ره) نیز با انقلاب مردم را امتحان کردند و اگر امام زمان(عج) بیایند برای همه امتحان سخت‌تری خواهد بود و اگر کسی در امتحان امام زمان(عج) موفق نباشد به سعادت نمیرسد چرا که در مقابل حجت خدا ایستاده است و اگر امام زمان(عج) بیاید و افراد رفوزه شوند رسوایی دنیوی به وجود میآید.

وی اظهار داشت: کسانی که در امتحان انقلاب ناموفق بودند هنوز فرصت برای جبران دارند ولی متأسفانه برخی افراد به حضور نکردن در انتخابات، راهپیماییها افتخار میکنند./993/پ201/ن

ارسال نظرات