۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۵۳۳
امام جمعه موقت زنجان:

کلینیک حیوانات دوران ستمشاهی مجهزتر از بیمارستان‌ها بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرجی گفت: بنده به چشم خود می دیدم، کلینیک‌هایی که برای سگ‌های مزدوران رژیم شاه درست می کردند، مجهزتر از بیمارستان هایی بود که مردم عادی به آن مراجعه می کردند.
حجت الاسلام فرجي، امام جمعه موقت زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام منصور فرجی، امام جمعه موقت زنجان، امروز در ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مؤمن نشانه هایی دارد که یکی از بارزترین آن، رعایت تقوای الهی است.

  

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به ذاتی و فطری بودن حق پرستی در انسان تصریح کرد: انسان، به ذات و فطرتا حق پرست است، برای مثال اگر بچه ای را به حال خود واگذاریم، تا بزرگ شود می بینیم که با فطرت و سرشت اصلی خود بزرگ می شود.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه زنجان با اشاره به سخنی از امام راحل در تأیید فطری بودن حق پرستی در انسان گفت: امام خمینی(ره) نیز می گفتند؛ کسانی که خورشید و ستاره پرستند نیز در واقع خداپرستند؛ یعنی درست است که منحرف شده اند، ولی باز هم به نیرو و مفهومی بالاتر از خود ایمان دارند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به بعضی از تفاسیر عرفانی بزرگان از احکام شرعی افزود: در برخی از تفسیرهای عرفانی احکام شرعی آمده که اگر کسی وضو و طهارت نداشته باشد نمی تواند به آیات قرآن دست بزند، پس وقتی که دل ما از رذائل اخلاقی پاک و مطهر نیست، چگونه انتظار داریم معارف الهی در آن داخل شود.

 

حجت الاسلام فرجی ادامه داد: پس باید یقین کرد که امام خمینی(ره) نیز مؤمن و با تقوا بود که برایش همان وعده های الهی محقق شد و در همه تنگناهای انقلاب اسلامی و بعد از آن، راه خروج و گشایشی از مشکلات حاصل می شد.

 

وی در ادامه با اشاره به تمام ظلم ها و فسادهای صورت گرفته در زمان شاه و تمامی قصورهایی که در حق مردم روا داشته می شد، تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که در دورانی به دنیا آمده و زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی رخ داده است و دیگر خبری از آن ظلم و فسادهای دوران ستمشاهی نیست.

 

امام جمعه موقت زنجان در پایان با اشاره به خاطراتی از دوران قبل از انقلاب گفت: بنده به چشم خود می دیدم، کلینیک هایی که برای سگ های مزدوران رژیم شاه درست می کردند، مجهزتر از بیمارستان هایی بود که مردم عادی به آن مراجعه می کردند؛ بنده به عینه دیدم که به تعداد سوپر مارکت های امروزی فروشگاه های مشروب فروشی وجود داشت و فساد و گناه تا این حد به صورت شدید در جامعه رواج پیدا کرده بود./9351/پ202/س

ارسال نظرات