۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۵۵۶۷
صبح امروز صورت گرفت؛

تجدید میثاق خبرنگاران قم با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ جمعی از اصحاب رسانه قم صبح امروز 17 بهمن ماه با حضور در بیت امام خمینی(ره) به منظور تجدید میثاق با رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران گرد هم آمدند.
مراسم تجديد ميثاق اصحاب رسانه استان قم با آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب در بيت امام ‌خميني(ره) مراسم تجديد ميثاق اصحاب رسانه استان قم با آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب در بيت امام ‌خميني(ره)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصحاب رسانه استان قم پیش از ظهر امروز در بیت امام خمینی(ره) همراه با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی با آرمان‌های رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.
در این مراسم اسماعیلی‌طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،  نمایندگان دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیر مسؤول نشریات استان قم، مدیرکل صدا و سیمای استان وخبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان حضور داشتند.
در این مراسم مرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به این که امروز خبرنگاران با تجدید میثاق با آرمان‌های امام امت، بر انجام درست وظایف خطیر خود در جامعه و بر تعهدکاری در راستای تحقق اهداف انقلاب تأکید می کنند، گفت: از برکات مهم انقلاب، توجه به ابعاد مهم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است.
وی اصحاب رسانه را دارای جایگاه والایی در عرصه اطلاع‌رسانی دانست و افزود: حق دانستن مردم می تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مسیر رشد و تعالی قرار داده و بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
وی با بیان این‌که انتقاد سازنده اصحاب رسانه، از مهم‌ترین راهکارها برای رفع موانع و مشکلات پیش روی توسعه و پیشرفت آبادانی کشور است، اظهار داشت: مسؤولان باید همواره پذیرای انتقادات منصفانه رسانه‌ها باشند و خبرنگاران را به عنوان مشاوران خود در نظر بگیرند.
در ادامه این مراسم آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به این که اهم وظایف همه روحانیان، اصحاب رسانه و توده مردم این است که انقلاب را بهتر و دقیق‌تر بشناسیم، گفت: ابعاد علمی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی امام(ره) باید شکافته شود چون ما هنوز در این ابعاد امام را به صورت ضعیفی می‌شناسیم.
وی افزود: امام(ره) شخصیتی بود که دین و قرآن را در حد بسیار بالا و عمیقی شناخت و تمام این انقلاب، حرکت‌ها و فریادهای امام(ره) از این آیه قرآن « قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ» نشأت گرفته است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: نخستین پیام قدیمی و سند مکتوب امام(ره) را آیه 46 سوره سبأ «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ» عنوان کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) استوار و محکم در مقابل تمام خطرات ایستاد و لحظه‌ای ساکت ننشست و حتی در حادثه فیضیه خود را پنهان نکرد و بعد از این حادثه به منزل رفت.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این که امام خمینی(ره) به دنبال قدرت‌طلبی، مادیات و تشویق مردم نبود، تصریح کرد: امام(ره) فقط برای خدا قیام کرد و در مقابل طواغیت و ظالمان ایستاد.
گفتنی است، در این مراسم خبرنگاران قم پس از تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ، بر تداوم راه و اهداف شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تأکید کردند./907/پ202/پ
ارسال نظرات