۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۵۵۶۱۲
گاردین:

شرکت‎های انگلیسی و آلمانی در سرکوب قیام ملت بحرین به آل‎خلیفه کمک می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ گزارش‎های جدیدی که توسط فعالان حقوق بشر منتشر شده نشان می‎دهد که شرکت‎های انگلیسی و آلمانی با فراهم کردن تجهیزات جاسوسی، در سرکوب قیام مردم بحرین به رژیم آل‎خلیفه کمک می‎کنند.
نرم افزار جاسوسي دولت بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، گروههای حقوق بشر با انتشار گزارشی یک شرکت انگلیسی و یک شرکت آلمانی را متهم کردند که با فراهم کردن تکنولوژی جاسوسی برای این رژیم، در سرکوب قیام بحرین به آل خلیفه کمک می کنند.

 

گروههای حقوق بشر می گویند که شرکت انگلیسی "گاما اینترنشنال" و یک شرکت آلمانی که هنوز اسم آن اعلام نشده نرم افزارهای جاسوسی مخصوصی به بحرین صادر کرده اند که به نیروهای امنیتی این کشور امکان می دهد ایمیل های معترضان را هک کرده و فعالیت های آنان را زیر نظر بگیرد.


مدافعان حقوق بشر قصد دارند از این دو شرکت اروپایی به جرم صادر کردن تکنولوژی جاسوسی به رژیم سرکوبگر آل خلیفه نزد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه شکایت کنند.


در این شکوائیه آمده است: این دو شرکت تجهیزات جاسوسی به دولت بحرین فروخته و همچنان این تکنولوژی ها را در اختیار مقامات بحرینی قرار می دهند و در حقیقت در نقض حقوق بشر به دولت بحرین کمک کرده اند... به همین دلیل این شرکت ها قوانین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در مورد حقوق بشر را زیر پا گذارده اند.


به گفته گروههای حقوق بشر، نرم افزار "گاما فین فیشر" که توسط شرکت انگلیسی تولید می شود "یک تکنولوژی جاسوسی خطرناک و پیچیده است که به سختی قابل تشخیص است. این نرم افزار دستگاههای افراد را هدف قرار داده و سپس اطلاعات آنها، از جمله تمامی ایمیل ها، مکالمات اسکایپ و اطلاعات تماس را برای فرد دیگری منتقل می کند.


گفتنی است مردم بحرین از اواسط فوریه سال 2011 میلادی تظاهرات های گسترده ای برپا کرده و خواستار اصلاحات سیاسی و حکومت قانون مدار شدند؛ درخواستی که در ادامه و به علت حملات مکرر علیه تجمعات مسالمت آمیز به مخالفت علنی با خاندان آل خلیفه منجر شد.  


مردم بحرین گفته اند که تا محقق شدن درخواستهای خود برای برپایی یک دولت دموکراتیک و پایان یافتن خشونت ها به اعتراضات خود ادامه می دهند./990/ب902/ک

ارسال نظرات