۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۵۸۹۸
امام جمعه گرگان:

حضور حماسی مردم در 22 بهمن پاسخ کوبنده‌ای به بی تأثیری تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، راهپیمایی 22 بهمن امسال را پاسخ کوبنده ملت ایران به بی اثر بودن تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران دانست.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و در پیش بودن یوم الله 22 بهمن گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، با توجه به تحریم ها و فشارهای دشمنان و مستکبران، پاسخ محکمی به آنان خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: دشمنان اعتراف کرده اند که می خواهند با فشار و تحریم های بیشتر، مردم از پای در آیند، اما مردم با حضورشان، قدرت ایران را محکمتر و قوی تر می کنند.

 

وی حضور مردم در راهپیمایی حامل این پیام است که استقلال و استمرار این نظام و تداوم حرکتی که ملت در سال 57 انجام داد و خون شهدایی که نثار شد، فراموش نخواهد شد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که 22 بهمن روزی است که تلاش و زحمات همراهی مردم با رهبری های امام راحل و مهم تر از همه مشیت و اراده خداوند متعال به ثمر نشست، تصریح کرد: در گذشته نهضت هایی مانند اصلاحات امیرکبیر، تحریم تنباکو، نهضت مشروطیت و مسائلی از این قبیل انجام شد، اما یا در نطفه خفه شد و یا در ادامه راه، از مسیر خارج شد.

 

وی ادامه داد: برای نخستین بار حرکت عمومی مردم به ثمر نشست و پیروز شد و امروز 34 سال از آن زمان می گذرد و فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتیم که طی این 34 سال، استکبار نمی خواست این مسیر ادامه داشته باشد، اما مشیت و اراده الهی غیر این بود و این انقلاب با همه مشکلات و سختی ها به مسیر خود ادامه می دهد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات و سختی ها، گفت: باید این پیشرفت ها را هم در نظر بگیریم و انصاف داشته باشیم که نمونه بارز آن ساخت جنگنده قاهره 313 است که از مرحله طراحی و ساخت همه به دست متخصصان بومی و داخلی بدون هیچ وابستگی خارجی بود، به طوری که رسانه های خارجی به این مسأله اعتراف داشته اند که این جنگنده کاملاً بومی بوده و حتی با جنگنده 18 F آمریکایی برابری می کند.

 

وی با اشاره به مسأله هسته ای گفت: موضوع هسته ای چیز ساده ای نیست که دشمن به راحتی از آن بگذرد، به همین دلیل با توجه به پیشرفت ایران در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای، نمی خواهد ایران بیش از این پیشرفت داشته باشد.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع سوریه گفت: امروز دشمن بعد از 25 ماه نبرد در سوریه متوجه شده که این کشور، مانند مصر، لیبی و تونس نیست، زیرا مقاومت مردم در سوریه مشهود است و آنان متوجه شده اند که بدون دخالت ایران نمی توانند مسأله سوریه را حل کنند و این نشان می دهد که کشورمان یک وزنه در خاورمیانه و جهان است.

 

وی اظهار کرد: حتی «معاضل الخطیب» که به عنوان رهبر مخالفان سوریه علم شده، در ابتدا حاضر نبود تحت هیچ شرایطی با بشار اسد کنار بیاید، اما امروز از سوی دبیر شورای امنیت ملی ایران به بشار اسد پیام می فرستد و خواهش می کند که پای میز مذاکره بیاد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان یک ارتش شکست ناپذیر در منطقه بود، اما با توجه به موشک هایی که به رژیم اشغال گر اصابت کرد، در برابر انقلابیون غزه تسلیم شد و به خوبی می داند که این موشک ها از کجا به غزه آمده، که براین اساس اگر می خواهیم در مورد انقلاب قضاوت کنیم، باید منصفانه قضاوت کنیم و حتی به فرموده امام علی(ع) در برابر دشمن هم باید انصاف داشت.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با ا شاره به 19 بهمن، سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آن شرایط سخت انقلاب، همافران و خلبانان نیروی هوایی با امام راحل راحل بیعت کردند که این کار بسیار مهمی بود و این ارتش شاهنشاهی آن جو را شکست و به مردم پیوست که این کار در واقع هیمنه ارتش شاهنشاهی را شکست که یک روز مهم در تاریخ انقلاب به ثبت رسید.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه نخست این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به خطبه 140 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی (ع) گفت: این خطبه در مورد زشتی غیبت است و تاکید دارد که غیبت از گناهان کبیره محسوب می شود و ما باید مراقب زبان، رفتار و کردارمان باشیم که به سمت غیبت برادران مومن و مسلمانمان نرود.

 

وی خاطرنشان کرد: بنای شرع مقدس اسلام بر این است که دل ها به هم نزدیک شود و مردم با هم مهربان باشند، اما با غیبت، بین مردم کینه و اختلاف و فاصله ایجاد می کند و این از اهداف اسلام بدور است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به معنای غیبت مبنی بر این که اکر فردی پشت سر برادر مسلمان و مؤمن خود حرفی بزند و او بشنود و ناراحت شود، افزود: البته غیبت حتماً به زبان نیست، بلکه با ایما، اشاره، نوشتن و رفتار هم می شود غیبت انجام داد که بر این اساس باید بسیار مراقب باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: غیبت از گناهانی است که همه مسلمانان به اجماع رسیده، عقل هم بر این مسأله تاکید کرده که دل ها گسسته می شود و کتاب و قرآن در خصوص غیبت نیز مطالب زیادی بیان کرده است./950/پ201/پ

ارسال نظرات