عضو خبرگان رهبری:
اسلام آیین حقوق بشر است
خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر مشاوران حقوقی نهاد ریاست جمهوری گفت: امروزه پرخاشگری را به اسم اسلام تبلیغ می کنند، در حالیکه اسلام آیین حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشمزاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و دبیر کمیته علمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی روز گذشته در جلسه همیاران حقوق بشر آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما حقوق بشر واقعی حاکم بر کشورمان را که در قالب دین مقدسمان هست به دنیا عرضه کنیم، فشارهای سیاسی کشورهای غربی کنار خواهد رفت.
وی تصریح کرد: آنگاه که نمود آزادی، صفا و صمیمیت بشردوستانه در ایران به جهانیان مشهود شود، دیگر جایی برای خدشه وارد کردن غربیها باقی نمیماند.
عضو دفتر مشاوران حقوقی نهاد ریاست جمهوری افزود: ما باید زمینه چسباندن لکههای ضد حقوق بشری از سوی کشورهای غربی را کنار بزنیم و این با بسط حقوق بشر اسلامی و تفهیم این مهم به همه جهانیان ممکن است.
وی گفت: کشوری که براساس حقوق بشر اسلامی حرکت کند، ممکن است متهم به عدم رعایت اعلامیههای حقوق بشر جهانی شود، اما افکار عمومی جهانیان هرگز این کشور را زیر سؤوال نخواهد برد.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمزاده هریسی اظهار داشت: عوامل درونی که شامل کجفهمیها و عدم شناخت دقیق و التزام به ضرورت رعایت حقوق بشر اسلامی است که بسیار مهمتر از عامل خارجی، یعنی سیاستهای اسلامستیز دشمنان در محکوم کردن ایران به ضدیت با حقوق بشر است.
این محقق و پژوهشگر علوم دینی ادامه داد: اکنون پرخاشگری ارزش شده و میگویند اسلامگرایی است، در حالیکه اسلام و قرآن آیین حقوق بشر است.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمزاده هریسی تصریح کرد: اگر رسانهها، مطبوعات و خبرگزاریها فعالیتهای خود را با حقوق بشر پیوند بزنند، دین و انسانیت را در کنار هم تعریف کنند و قرآن را به صورت یک کتاب حقوق بشری معرفی کنند، این امور جهانشمول خواهد شد.
عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: متاسفانه امروزه در جهان این تصور هست که همه قتلها، انفجارها و انسانکشیها از تعالیم قرآن بوده و قرآن یک کتاب ضد حقوق بشری است.
عضو هیئت رئیسه موسسه بینالمللی سفیران صلح افزود: برای بسط قرآن در جهان باید چهره قرآن را در حمایت از بشر و مخالفت با ظلم، ستم و شکنجه معرفی کنیم، با رفتار خشن و توپ و تشر و حمله نظامی، اسلام پیش نمیرود.
وی تصریح کرد: آنگاه که نمود آزادی، صفا و صمیمیت بشردوستانه در ایران به جهانیان مشهود شود، دیگر جایی برای خدشه وارد کردن غربیها باقی نمیماند.
عضو دفتر مشاوران حقوقی نهاد ریاست جمهوری افزود: ما باید زمینه چسباندن لکههای ضد حقوق بشری از سوی کشورهای غربی را کنار بزنیم و این با بسط حقوق بشر اسلامی و تفهیم این مهم به همه جهانیان ممکن است.
وی گفت: کشوری که براساس حقوق بشر اسلامی حرکت کند، ممکن است متهم به عدم رعایت اعلامیههای حقوق بشر جهانی شود، اما افکار عمومی جهانیان هرگز این کشور را زیر سؤوال نخواهد برد.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمزاده هریسی اظهار داشت: عوامل درونی که شامل کجفهمیها و عدم شناخت دقیق و التزام به ضرورت رعایت حقوق بشر اسلامی است که بسیار مهمتر از عامل خارجی، یعنی سیاستهای اسلامستیز دشمنان در محکوم کردن ایران به ضدیت با حقوق بشر است.
این محقق و پژوهشگر علوم دینی ادامه داد: اکنون پرخاشگری ارزش شده و میگویند اسلامگرایی است، در حالیکه اسلام و قرآن آیین حقوق بشر است.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمزاده هریسی تصریح کرد: اگر رسانهها، مطبوعات و خبرگزاریها فعالیتهای خود را با حقوق بشر پیوند بزنند، دین و انسانیت را در کنار هم تعریف کنند و قرآن را به صورت یک کتاب حقوق بشری معرفی کنند، این امور جهانشمول خواهد شد.
عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: متاسفانه امروزه در جهان این تصور هست که همه قتلها، انفجارها و انسانکشیها از تعالیم قرآن بوده و قرآن یک کتاب ضد حقوق بشری است.
عضو هیئت رئیسه موسسه بینالمللی سفیران صلح افزود: برای بسط قرآن در جهان باید چهره قرآن را در حمایت از بشر و مخالفت با ظلم، ستم و شکنجه معرفی کنیم، با رفتار خشن و توپ و تشر و حمله نظامی، اسلام پیش نمیرود.
ارسال نظرات