۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۵۵۹۱۹
نظامی سابق ارتش آمریکا:

زن به عنوان مادر در آمریکا ارزشی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نظامی زن آمریکایی که به تازگی مسلمان شده است، گفت: در آمریکا برای زن به عنوان مادر، ارزشی قائل نیستند از این رو بهتر استآمریکا پیش از ادعای حقوق زنان در سایر کشورها ابتدا نگاهی به کشور خود بیندازد. من واقعا متأسفم که دخترم قرار است در چنین جامعه ای بزرگ شود.
همايش دست برتر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی فعالان حوزوی و دانشگاهی و نخبگان فرهنگی خراسان با عنوان «دست برتر» شب گذشته در محل سالن صبای مشهد برگزار شد.

 

در این همایش پس از سخنرانی سخنگوی وزارت خارجه، میزدگری با حضور مرلین میلر، کارگردان امریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری2012، دکتر جیمز بارت، استاد دانشگاه امریکا و ضد لابی صهیونیست، مالکوم لطیف شباز، فرزند رهبر انقلابی مسلمانان امریکا، خانم مونیکا ویتس، تازه مسلمان و نظامی سابق ارتش امریکا و کریستین گیوم، استاد دانشگاه و مستندساز فرانسوی برگزار شد.

 

سیاست امریکا در قبال سایر کشورها دچار یک جنون دوگانه است

در این میزگرد، جیمز بارت استاد دانشگاه امریکا و ضد لابی صهیونیست در خصوص دخالت‎های آمریکا در امور سایر کشورها گفت: این به چه معناست که یک کشور خود را از رعایت قوانین استثنا بداند؟ ما به چنین آدم‎هایی، روانی می گوییم. آمریکا در یک جنون دوگانه قرار گرفته است، ایالات متحده این تفکر را دارد که قوانین برای سایر کشورها بوده و او استثناست. دولت آمریکا در حال از دست دادن قدرت اقتصادی خود نسبت به دیگر کشورهای جهان است.

 

خانم وتیس نیز در مورد بیداری اسلامی و دخالت‎های آمریکا در این جریان، اظهار داشت: این اعتقاد در آمریکا وجود دارد که ما بدون توجه به فرهنگ و مذهب بهتر می توانیم برای خاورمیانه تصمیم بگیریم و همه دنیا این دوگانگی سیاست‎های آمریکا را درک کرده و ارتش آمریکا را به عنوان یک نیروی امپریالیستی که می‎خواهد نیروی خود را در سراسر جهان گسترش دهد، می‎شناسد.

 

خانم گیوم نیز افزود: آمریکا در کشورهایی مانند مالی که توان نفوذ ندارد در حال جایگزین کردن غرب به جای خود است.

 

مرلین میلر در پاسخ این سؤال که با وجود نقش پر رنگ لابی صهیونیستی در عرصه سیاسی امریکا آیا دموکراسی امریکا کارآمد است؟، گفت: نه من دیگر معتقد نیستم چنین چیزی در حال وقوع باشد چرا که پول، باعث فساد در بسیاری بخش ها خصوصا رسانه شده است.

 

وی همچنین در پاسخ این سؤال که این مسأله درست است که با توجه به وجود دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، فضایی برای تنفس حزب سومی در امریکا وجود ندارد؟، افزود: شانس برای حزب سوم وجود ندارد اما با این وجود، جوانه های حزب سوم در حال شکوفایی است. به اعتقاد من تغییراتی در قانون اساسی امریکا مورد نیاز است که این فرصت را به احزاب بدهد.

 

در امریکا رأی های شمرده نمی شوند بلکه توسط رایانه ها اختراع می شوند

جیمز بارت در پاسخ این پرسش که دیپلماسی امریکا نشان داده است مبنای آن بر اساس هر فرد، یک رأی نیست و لزوما هر فردی که رأی بیشتر دارد انتخاب نمی شود. آیا مدل دموکراسی ای که امریکا می خواهد در جهان بر پا کند نیز همین گونه است؟، تصریح کرد: من به سه دلیل برای کارامد نبودن دموکراسی امریکایی اشاره می کنم؛ نخست آن که بیش از نیمی از رسانه های امریکا با سرمایه بالایی در دست صهیونیست ها است، دوم این که دیوان عالی محدودیت هایی برای تأمین بودجه های پنهان به دولت های نهانی ندارد و سوم این که رأی های شمرده نمی شوند بلکه توسط رایانه ها اختراع می شوند. ترکیبی از این نوع فسادها باعث می شود فرصت برای رئیس جمهور شدن دیگران دزدیده شود. بنابراین امریکا الگوی مناسبی برای جهانیان نیست.

 

ویتس در ادامه گفت: به نظر من زمان آن رسیده است که کارهایی برای بهبود چهره امریکا انجام دهیم. تنها راه این است که به سیاست امریکا برای خاورمیانه توجه کنیم. با افزایش حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا بسیاری کشته شدند. اوباما نه تنها از این ها برای ترور استفاده می کند بلکه شواهد بسیاری برای ادامه و افزایش اقدامات امریکا وجود دارد.

 

 بارت، در پاسخ این پرسش که آیا شما هم قبول دارید که اوباما با سایر رؤسای جمهور فرقی ندارد و فقط شیوه تروریسمش متفاوت است؟، ابراز داشت: جان کری تمایل زیادی به صلح داشت اما از آن موقع به بعد دیگر رؤسای جمهور چنین تمایلی نداشتند و این درست است که این افراد دست به ترور می زنند ولی تمایلی به ایجاد جنگ واقعی ندارند. امکان دارد این ترورها در خاورمیانه ادامه پیدا کند ولی امید خدا جنگ ها تمام خواهد شد.

 

شباز نیز در این خصوص افزود: اوباما می گوید شما مشتتان را باز کنید و هویت خود را از دست بدهید من دستتان را می گیرم. امیدوارم اینطور نباشد ولی معنای همکاری واقعی این است که با حفظ فرهنگ کشورها انجام شود.

 

در ادامه، ویتس  در پاسخ به سؤالی در خصوص آزادی زنان در امریکا تصریح کرد: برای من جالب است وقتی می گویند زنان امریکایی حقوق بیشتری دریافت می کنند در حالی که واقعا اینگونه نیست. تنها کافی است نگاهی به افراد سیاسی بیندازید، مسلما ما زنان از چهره کافی برخوردار نیستیم.

 

امریکا پیش از ادعای حقوق زنان در سایر کشورها ابتدا نگاهی به کشور خود بیندازد

این نظامی سابق ارتش امریکا ادامه داد: تصویری که هالیوود از زن نشان می دهد، زن را به کالا تبدیل کرده که تنها به ظاهرش توجه می شود. در امریکا برای زن به عنوان مادر، ارزشی قائل نیستند از این رو بهتر است امریکا پیش از ادعای حقوق زنان در سایر کشورها ابتدا نگاهی به کشور خود بیندازد. من واقعا متأسفم که دخترم قرار است در چنین جامعه ای بزرگ شود.

 

تحریم ها تنها به دلیل نفوذ صهیونیزم در دولت امریکا اتخاذ می شوند

شباز در پاسخ این پرسش که آیا تصور مردم امریکا واقعا بر این است که ایران در پی بمب هسته ای یا جنگ انرژی است؟ گفت: تحریم ها تنها به دلیل نفوذ صهیونیزم در دولت امریکا اتخاذ می شوند.

 

بارت نیز ادامه داد: ایران هیچ کار اشتباهی در رابطه با امریکا انجام نداده و مقاومت خوبی در برابر تحریم ها داشته است، تنها دلیل تحریم ها نفوذ لابی صهیونیزم در امریکا است. بمب هسته ای مسأله واقعی نیست بلکه مشکل در بخش روابط خارجی است که اگر امریکا تمایل داشته باشد می تواند با گفت و گو این مسأله را حل کند.

 

در ادامه خانم ویتس در پاسخ این پرسش که چرا پس از سال ها از ارتش خارج شده و این راه پر خطر را انتخاب کردید؟، خاطرنشان کرد: ما ابتدا که وارد ارتش می شویم قراردادی یک ساله را امضا می کنیم که من آن را تا چهار سال تمدید کردم، جوان بودم و فکر می کردم می توانم به همنوعان خود کمک کنم اما خیلی زود فهمیدم جنگ عراق درست نیست. برای تغییر در درون دولت هم تلاشم را کردم اما متوجه شدم عملی نیست. در مطالعات خود در مورد خاورمیانه مطالب زیادی فهمیدم، با خواندن قرآن، اسلام آوردم اما مطمین بودم نمی شود داخل دولت این کار را انجام داد بنابراین از انجا خارج شده و این وظیفه من است که تلاش کنم تا وقایعی که در عراق اتفاق افتاد در جای دیگر تکرار نشود.

 

در پایان شباز در پاسخ این پرسش که چرا مردم امریکا هر دروغی را از طرف دولتشان سریع باور می کنند؟ گفت: مردم امریکا به طور سیستماتیکی ساده انگار شده اند./930/پ202/ک

 

 

 

ارسال نظرات