۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۵۶۰۵۷
امام جمعه دماوند:

انقلاب اسلامی منطقه را به نمایشگاه ذلت آمریکا تبدیل کرد

خبرگزاری‎رسا ـ امام جمعه دماوند بیان داشت: انقلاب اسلامی بستری مناسب برای گسترش دین و ارزش‎های دینی و پیشرفت بر مبناهای دینی ایجاد کرد و خاورمیانه را از نمایشگاه قدرت آمریکا به نمایشگاه ذلت آمریکا تبدیل کرد.
امام جمعه دماوند

حجت الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ویِژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) که سبب شد انقلاب اسلامی به مرحله پیروزی برسد اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی امام(ره) این بود که ایشان نه تنها اسلام را زنده کرد بلکه دین را هم حیات بخشید و به تفکر عده‌ای که میگفتند دین غروب میکند پایان داد.

وی به‎ بررسی تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر حوادث جهان پرداخت و افزود: اگر بخواهیم بعد از جنگ جهانی دوم مهم‌ترین حوادث را مرورکنیم قطعا انقلاب اسلامی حادثهای است در این قرن اتفاق افتاده است به طوری‌که یک نویسنده شرقی می نویسد خمینی(ره) کاری کرد که غرب به زانو درآید و شرق حقیر شود و عالم را به خود مشغول کرد.

حجت الاسلام علاءالدینی افزود: برای بررسی تأثیرات انقلاب باید این را بسنجیم که در چه زمانی پیروزشد و جواب این سؤال میتوان گهر گرانمایه انقلاب اسلامی را برای نسل جوان امروزی مطلوب جلوه دهد.

امام جمعه دماوند ادامه داد: می‌توان گفت از دید نظریه پردازان، شرایط مناسبی برای پیروزی انقلاب اسلامی در آن موقعیت وجود نداشت و غرب و شرق از این پیروزی خوشحال نشدند، ازاین رو میتوان گفت شعار نه شرقی نه غربی یک شعار جغرافیایی نبود بلکه آن را باید در زمره شعارهای فرهنگی و سیاسی دانست و با این دید کشورهایی همچون آمریکا و روسیه برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران تلاشهای بسیاری کردند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی بستری مناسب برای گسترش دین و ارزشهای دینی و پیشرفت بر مبناهای دینی فراهم کرد و میتوان گفت امام(ره) تحول بیرونی و داخلی را با هم انجام داد و خاورمیانه را از نمایشگاه قدرت آمریکا به نمایشگاه ذلت آمریکا برای عبرت آموزی کشورهای منطقه و مسؤولین جهان تغییر داد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران منافع آمریکا را به چالش کشاند و خود نظام اسلامی هم تبدیل به یک قطب برتر شد.

حجت الاسلام علاءالدینی ابراز داشت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز نور کاملی است که در آینده خواهد آمد و آن بحث مهدویت است و از این رو ما قطره‌ای از آن ارزشهایی هستیم که با ظهور امام عصر(عج) در جامعه حکم‌فرما می‌شود.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی خود را هم مسؤول آسایش افراد میداند و هم آرامش آنها، به این ترتیب میتوان گفت این دو از هم مجزا هستند و حتی ما میبینیم برخی از کشورها آسایش دارند اما به آرامش دست پیدا نکرده‌اند.

 امام جمعه دماوند تأکید کرد: انقلاب اسلامی برای مردم پیشرفتهای بسیاری را در عرصههای مختلف به ارمغان آورد و اینها را می‌توان از کارآمد بودن آن دانست اما از سوی دیگر عزم و اراده جدی انقلاب اسلامی است که برای پیشرفت کشور تلاش می‌کند، ارزش این پیشرفت ها را به سبب وجود تحریم و فشارهای دشمنان انقلاب اسلامی می‌توان دو چندان دانست./957/ت303/ص

ارسال نظرات