۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۵۶۲۴۷
نماینده خبرگان رهبری:

وحدت و ولایت‌مداری عامل اصلی تدوام انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری گفت: وحدت و ولایت‌مداری نه تنها عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود، بلکه ضروتی مهم برای دوام و استمرار نظام است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در پایان درس خارج فقه خود در حوزه علمیه طالبیه تبریز با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن تبریز اظهار داشت: حضور حماسی ملت در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که ملت هیچگاه از اصول و آرمان های اصیل انقلاب عقب‌نشینی نمی کنند.

 

وی با بیان این‌که وحدت و ولایت‌مداری نه نتها عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود، بلکه ضروتی مهم برای دوام و استمرار نظام است، خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر وحدت و همدلی مردم همین راهپیمایی 22 بهمن و نمایش قدرت انقلاب بود که ملت به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که ادعای ولایت‌مداری با تبعیت در عمل متفاوت است، تصریح کرد: چه بسیار افرادی که قبل از فتنه 88 همواره مدعی بودند که پیرو خط امام و رهبری هستند، اما در عمل نشان دادند که نه تنها ولایت‌مدار نیستند بلکه مصالح نظام را فدای منافع شخصی خود می کنند.

 

آیت الله شبستری خواستار قدرشناسی مسؤولان از حضور کم‌سابقه ملت در راهپیمایی 22 بهمن شد و گفت: در نظام اسلامی مقدرات کشور دست مردم است، چنان که در 34 سال گذشته 32 انتخابات برگزار شده و این استقلال سیاسی بسیار مغتنم است، هرگونه سلب اعتماد و رضایت مردم خیانت به خون شهدا و راه امام راحل است.

 

وی با بیان این‌که وضعیت دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه با شرایط امروز کشور نیست، خاطرنشان کرد: آن دوران ملت از کمترین و ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی، امنیت و آرامش روانی محروم بودند و به عبارتی جزء کشورهای عقب مانده جهان محسوب می شدیم؛ اما به برکت انقلاب امروز سران 5+1 التماس مذاکره با ایران را دارند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که قیام امام خمینی(ره) خیانت های رژیم پهلوی را افشا کرد، گفت: با حضور در صحنه روحانیت انقلاب اسلامی مسیر حقیقی خود را یافت و نظام جدید مبتنی بر استقلال، آزادی و حاکمیت اسلامی به وجود آمد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات