۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۵۶۳۳۳
رییس مجمع علمای شیعه پاکستان:

وهابیت در طول تاریخ در برابر ملت‎های مسلمان ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای شیعه پاکستان با اشاره به این که عربستان سعودی مخالفت تحکیم وحدت در پاکستان است، گفت: وهابیت در طول تاریخ در برابر ملت‎های اسلامی ایستاده است.
علامه سيد ساجد نقوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی، رییس مجمع علمای شیعه پاکستان در کنفرانس خبری که روز گذشته پس از اجلاس عمومی مجمع اتحاد ملی برگزار شد کشتار مردم، فتواهای تکفیری و فتنه مذھبی را خلاف آموزہ ھای اسلامی دانست و تاکید کرد: افراطی‎گری عامل بروز ناامنی و ھرج و مرج در پاکستان است.  


وی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را دشمن و مخالف وحدت ملی و حاکمیت پاکستان عنوان کرد و اظهار داشت: وھابیت با ھمدستی استکبار جھانی در طول تاریخ به ضرر اسلام و ملت‎ھای مسلمان گام برداشته است.


وی با اشاره به این که دین از کشتار مردم بی‎گناه مبراست، تصریح کرد: مجمع اتحاد ملی پاکستان در بیداری عموم مردم پاکستان و پرھیز از تفرقه نقش مھمی ایفا می‎کند.


رییس مجمع علمای شیعه پاکستان از حمایت بعضی دولتمردان از گروه‎های تروریستی به شدت انتقاد کرد و گفت: جنایتکاران تروریست را چندین بار به دستگاه‎های امنیتی ایالت‎های مختلف تحویل دادیم، اما مقامات از محاکمه آنان خودداری می‎کنند.


در حاشیه این کنفرانس خبری نیز حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد نقوی و آصف لقمان پس از درگذشت قاضی حسین احمد به عنوان رییس و معاون جدید مجمع اتحاد ملی پاکستان انتخاب شدند
./988/ب902/د

ارسال نظرات