۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۵۶۵۰۴

موقوفات شیخ شهاب‌الدین اهری احیا شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از احیای موقوفات شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد.
بقعه شيخ شهاب‌الدين اهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشستی با رییس جهادکشاورزی استان بر احیای موقوفات بخش کشاورزی تأکید کرد و اظهار داشت: در صورت احیای موقوفات و اراضی مزروعی می توان شاهد رونق در این بخش باشیم.

 

وی با بیان این‌که بخشی از نیات واقفان در راستای باغداری و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی کامل دارد تا با واگذاری زمین‌های کشاورزی موقوفی در استان برای ایجاد باغات و مزارع کشاورزی و در راستای نیت واقفان جهت اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که در حال حاضر اجاره‌ بهای موقوفات موجود در استان با نرخ عادله روز فاصله بسیاری دارد، تصریح کرد: اگر اجاره ‌بهای موقوفات به نرخ عادله روز باشد، جامعه شاهد برکات ارزشمند سنت حسنه وقف به صورت ملموس در جامعه خواهند بود.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که در صورت احیای اراضی موقوفه و سوددهی آنان، سازمان اوقاف از بودجه دولتی بی نیاز خواهد شد، گفت: هنوز ظرفیت عظیم وقف در جامعه اسلامی ایران شناخته نشده است، مردم می توانند در راستای وقفیات جدید هدایت شوند که در این صورت بسیاری از نیازهای متبلابه جامعه برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که عمل به نیات واقفان جزو اولویت های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می شود، از احیای موقوفات شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد و خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم برای احداث سردخانه‌ای بزرگ از محل موقوفات شیخ شهاب‌الدین اهری در شهرستان اهر اخذ شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: موقوفه شیخ شهاب‌الدین اهری که عارفان به نام منطقه آذربایجان محسوب می شود، احیا شده و به زودی خواهیم توانست نسبت به احداث سردخانه 10 هزار تنی، صنایع فرآوری و بسته‌بندی، واحدهای تولید کنستانتره میوه‌جات و هدایت صحیح جهت استفاده از ضایعات و پسماند محصولات کشاورزی قدم های مؤثر برداریم.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به این‌که بسیاری از اراضی موجود در استان و شهرهای مستعد برای کشاورزی موقوفه هستند، افزود: نیم دانگ از اراضی شهرستان میانه وقفی است، این در حالیست که450 هکتار از اراضی موقوفه شهرستان ورزقان به صورت قطعات خرد پراکنده هستند./935/د101/ب

ارسال نظرات