۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۵۳۵
سیدعلی‎فضل الله در گفت‎وگو با رسا:

رژیم صهیونیستی دشمن مشترک شیعه وسنی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه منطقه حاره حریک لبنان از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن همه جهانیان یاد کرد و گفت: اسرائیل هیچ خیری برای بشریت نمی‎خواهد.
سيد علي فضل الله

حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا درباره ضرورت وحدت اسلامی در شرایط کنونی منطقه و جوامع اسلامی، گفت: نبی اکرم(ص) با روش‎ها و متدهای متفاوتی برای وحدت اسلامی در بین امت تلاش و کوشش می‎کردند که ساخت مسجد در هنگام هجرت به مدینه یکی از این روش‎ها به شمار می آید، و علت آن این است که مسجد نقطه عطف تجمع و همدلی مردم از هر نوع رنگ و نژادی برای برپایی دستورات الهی است.


خطیب جمعه بیروت تاکید کرد: نبی اکرم (ص) فقط به سردادن شعار وحدت اسلامی اکتفا نکرده و خود ایشان برای برپایی آن قیام می‎کردند.


وی اظهار داشت: مساله وحدت اسلامی را می توان به صورت آشکار در سیره ائمه اطهار(ع) خصوصا امام صادق(ع) که نماد وحدت اسلامی است، مشاهده کرد.


سید علی فضل الله ادامه داد: در عصر امام صادق(ص) مجال فراوانی برای اهل کتاب و حتی کسانی که هیچ دینی نداشتند، به وجود آمد تا به گفت‎وگوی محترمانه بپردازند. وحدت اسلامی وظیفه و تکلیفی الهی به شمار می آید.


خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری به بررسی اختلاف‎های موجود در لبنان اشاره کرد و گفت: در این کشور هیچ گونه مشکل مذهبی به طور اساسی وجود ندارد و تمامی مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.


وی افزود: بعضی از افراد و احزاب سیاسی برای ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان و مسیحیان تلاش می کنند و برای رسیدن به اهداف خود در جمع اهل سنت می‎گویند که شیعیان در حال چپاول حقوق شما هستند و به همین شکل در جمع شیعیان می‎گویند که اهل سنت حق شما را غارت می‎کنند و حتی به مسیحیان می‎گویند که مسلمانان می خواهند بر لبنان سیطره پیدا کنند.


سید علی فضل الله، رژیم صهیونیستی را دشمن بشریت توصیف کرد و خاطر نشان کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی دشمن مشترک شیعیان و اهل تسنن است که هیچ گونه خیر و منفعتی برای مسلمانان، عرب‎ها و جهانیان نمی خواهد و تنها به دنبال چپاول ثروت‎های منطقه و به خطر انداختن سلامت آن هستند./994/ب912/د

ارسال نظرات